• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  4. פרויקטים
  5. גישה חדשה להוראת האנרגיה בחט"ב ובתיכון

גישה חדשה להוראת האנרגיה בחט"ב ובתיכון

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה

צוות מוביל:

  • פרופ' דיויד פורטס

צוות פרויקט:

  • ד"ר ירון להבי

תקציר:

גישה חדשה להוראת האנרגיה, המניחה שאין סוגי אנרגיה וגלגולי אנרגיה, אלא רק אנרגיה שמועברת בין מערכות שונות, פנבחנה בחטיבות ביניים בארה"ב ונמצאה עדיפה על גישות קונבנציונליות בפיתוח הבנה איכותנית של אנרגיה. פרויקט חדש מפתח חומרי למידה והוראה ובודק את התאמת הגישה החדשה לפיתוח הבנה כמותנית של אנרגיה.

מטרת הפרויקט היא לפתח ולחקור גישה חדשה להוראת אנרגיה שבה אין גלגולי אנרגיה אלא רק העברת אנרגיה. זוהי גישה מערכתית בה האנרגיה היא ישות יחידה שניתן להעביר רק בין מערכות. גישה זו מחייבת שילוב שדות כ"מערכות "אליהן ניתן להעביר אנרגיה. פותחה יחדת הוראה לחט"ב המתבססת על גישה זו והיא נוסתה ונבחנה בהצלחה רבה. כעת הכוונה להתחיל תהליך דומה בחט"ע

לקריאה נוספת:

  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2011). Adolescents’ declining motivation to learn science: Inevitable or not? Journal of Research in Science Teaching 48(2): 199-216.
  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2012). Students' declining motivation to learn science: A follow up study. Journal of Research in Science Teaching 49(9): 1057-1095.
  • Vedder-Weiss, D. (2012). Characterizing environmental factors that are associated with adolescents' motivation to learn science in and out of school. Science and Mathematics Teaching. Rehovot, Israel, Weizmann Institute of Science. PhD.
  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2013). School, teacher, peers and parents' goals emphases and adolescents' motivation to learn science in and out of school. Journal of Research in Science Teaching 50(8), pp. 952-988.
  • Fortus, D. & Vedder-Weiss, D. (2014). Measuring Students’ Continuing Motivation for Science Learning. Journal of Research in Science Teaching 51(4), pp. 497-522.
  • Fortus, D (2014). Attending to Affect. Journal of Research in Science Teaching 51(7), pp. 821-835.
  • Fortus, D. & Daphna, L. (2017). Adolescents' Goal Orientations for Science in Single-Gender Religious Schools, International Journal of Science Education 39(1), 86-103.
  • Vedder-Weiss, D. & Fortus, D. (2017). Teachers' Mastery Goals: Using a Self-Report Survey to Study the Relations between Teaching Practices and Students' Motivation for Science Learning. Research in Science Education.
  • Dorfman, B. & Fortus, D. (2019). Students' Self-efficacy for Science in Different School Systems. Journal of Research in Science Teaching. 1-23.
  • Fortus, D., & Daphna, L. (2020). When goals do not concur: Conflicting perceptions of school science. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 2(6), 1-17.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק