• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי החיים
  4. פרויקטים
  5. קהילות מורים בביולוגיה

קהילות מורים בביולוגיה

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' ענת ירדן – ראש המחלקה להוראת המדעים
  • ד”ר ציפי הופמן – רכזת קהילות ביולוגיה
  • ד"ר אוהד לבקוביץ – מנהל המרכז הארצי למורי הביולוגיה ומדעי הסביבה
  • ד"ר מוריה אריאלי – מנחה של קהילת מובילים
  • דיאנה ברטוב – מנחה של קהילת מובילי

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

קהילות המורים בביולוגיה החלו לפעול בתשע"ח. כיום פועלות 9 קהילות אזוריות בכל רחבי הארץ משפרעם שבצפון ועד אילת שבדרום. בנוסף, פועלות שלוש קהילות ביולוגיה ארציות: ביו חקר ברשת, הוראה עתירת מדיה והוראה בעזרת סרטוני MOOC
מטרות קהילות המורים לביולוגיה:

  1. לשפר את הוראת הביולוגיה תוך התמקדות באבחון קשיי הבנה של תלמידים, בעיקר בהבנת ההיבטים המולקולריים של הביולוגיה, ומתן מענה מותאם להתמודד עם קשיים אלו.
  2. לפתח כלים להוראה מותאמת אישית לתלמידים בכיתה הטרוגנית בנושאים שונים בהתאם לרמת התלמידים, קשיי הבנה ותפיסות שגויות.
  3. לפתח כלים להעמקת החשיבה המדעית הביקורתית האובייקטיבית על ניסויים תוך מתן דגש על משמעות עקרונות המחקר.
  4. להטמיע בהוראה שילוב אמצעים עתירי מדיה מותאמים ללמידה מרחוק.
  5. לספק מסגרת יציבה ותומכת למורי הקהילה, להוות מקום בטוח לשיתוף ולחשיבה חדשנית ויצירתית על הקשיים והאתגרים בעידן הלמידה מרחוק.
  6. לחזק את הקשר בין המורים השותפים בקהילה ולקרב לבבות בין מגזרים שונים: דתיים וחילוניים, יהודים, ערבים בדואים ודרוזים.

לקריאה נוספת:

  • Bolam, R., McMahon, A., Stoll, L., Thomas, S., Wallace, M., Greenwood, A., … & Smith, M. (2005). Creating and sustaining effective professional learning communities (Vol. 637). Research report.
  • Buysse, V., Sparkman, K. L., & Wesley, P. W. (2003). Communities of practice: Connecting what we know with what we do. Exceptional children, 69(3), 263-277.
  • Mattos, M. W., DuFour, R., DuFour, R., Eaker, R., & Many, T. W. (2016). Learning by Doing: A Handbook for Professional Learning Communities at Work. Solution Tree Australia Pty Limited.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק