מדע, אמנות, ומה שביניהם

גליה לוצקי
"מבעד למראה"
מרכז לטכנולוגיות מידע על-שם ד"ר קארל וליילה ריבשטיין

מבנים גיאומטריים ו"מערכות היחסים" שהם מנהלים בינם לבין עצמם, ועם גופים אחרים, הן הנושא שמרתק ומעסיק את גליה לוצקי, בוגרת האוניברסיטה הפדגוגית של מוסקבה במתמטיקה. אבל בה בעת, היא מנסה לבחון את הדרך שבה משחקי גומלין בין תבניות מסודרות עשויות לחשוף את קו הגבול בין האמיתי לדמיוני.

ההשתקפויות ההדדיות של גורדי השחקים של מידטאון מנהטן, שלכדו את תשומת לבה בעת שחיה ועבדה בניו-יורק, הובילו אותה לבחירה המקורית לצייר על גבי סרט רפלקטיבי (קרטון המצופה בשכבה דמויית מראה). ציורי המבנים הגיאומטריים, הצבועים בעבודת יד, יוצרים מתח בין חישוב לבין יד המקרה; בין דיוק לאי-שלמות בלתי נמנעת של קו ידני, בין היגיון לאינטואיציה.

המבנים התלת-ממדיים ביצירתה של לוצקי, בנויים משני מרכיבים: אמיתי (חוטי מתכת), ואשלייתי (השתקפות במראה), הנתפסים כמכלול אחד. מראות המסודרות בזוויות שונות יוצרות השתקפויות מרובות, שמתחברות יחד למבנה מורכב שאינו קיים במציאות. התכנון הקפדני של לוצקי גורם לכך שחוט המתכת האמיתי עשוי להוות חלק קטן יחסית בתוצאה החזותית הכוללת.