מדע, אמנות, ומה שביניהם
מפגשים בין מדע לאמנות, והחלפת רעיונות בין מדענים ואמנים
אוצר: יבשם עזגד
האמנות העכשווית, המושגית, ממש כמו המדע, יוצאת לדרכה מגרעין פנימי, מרעיון שנובט בדעתם של היוצרים, האמנים או המדענים. בהמשך מתחולל תהליך של זיקוק, בידוד, וניסוי. הדיוק והעקביות הם ערכים מרכזיים בשני עולמות אלה, שנראה שלא רק שאינם רחוקים כל-כך זה מזה, אלא למעשה יש ביניהם שילוב רעיוני לא מבוטל.
מכון ויצמן למדע, כארגון עולמי מוביל במדע, רואה באמנות פעילות משלימה, המאפשרת למדענים ולאמנים כאחד להתבונן בעולם בעת ובעונה אחת מגובה רב יותר - ובאופן בוחן ומדויק יותר. במילים אחרות, הסינרגיה המתחוללת לעיתים בין שני התחומים – ובין שתי נקודות מבט אלה - עשויה לאפשר למדענים ולאמנים כאחד להגיע להישגים משמעותיים יותר במסע המתמשך להבנת העולם ומקומנו בתוכו.
על בסיס התפיסה הזאת, מוצגות בשנים האחרונות, בחללי עבודה שונים במכון ויצמן למדע, תערוכות אמנות - ובעיקר אמנות ישראלית עכשווית.

דניאל חייקלסון
"בטון (צילום פילם)"
המאיץ על-שם קופלר, קומה 7
》

ציורי ילדות וילדים
"מדעניות"
בניין סטון, קומת קרקע
》

מיכל סרודיו אילן
"בדרכי"
בניין תשתיות ושירותי מחקר על-שם ראול וגרציאלה דה פיצוטו, קומה 4
》

יהושע גריפית
"נושא מזכרת #2"
הבניין על-שם מקס וליליאן קנדיוטי, קומות 1 ו-3
》

אלכסנדר קטן-שמיד, גדי דגון
"דימוי גוף"
הבניין על-שם מקס וליליאן קנדיוטי, קומה 2
》

דפנה מוריה
"מבט לעומק"
בניין המינהלה על-שם סטון, קומת הכניסה
》

אורית בכר ויוסי שוחט
"צולם במכון ויצמן למדע"
בניין תשתיות ושירותי מחקר על-שם ראול וגרציאלה דה פיצוטו, קומה 2
》

שי זילברמן ואלי חורש
"צורת המים"
מרכז הכנסים על-שם דויד לופאטי, מכון ויצמן למדע, רחובות
》

יהושע גריפית
"נושא מזכרת"
בניין המינהלה על-שם סטון, קומה ראשונה
》

גדי דגון
"רקדן דיגיטלי"
בניין תשתיות ושירותי מחקר על-שם ראול וגרציאלה דה פיצוטו, קומה רביעית
》

"קשר עין - לראות את "מה שיש"
בניין הפיסיקה על-שם עדנה וק. ב. וייסמן, בניין על-שם נחמיה ונעמי כהן
》

מפה מפה שעל הקיר
"מיפוי במדע ובאמנות"
בניין למחקר ביורפואי על-שם ארתור ורושל בלפר
》
