פרויקטים 2017 (מחזור ח')
- רות מולד - פיתוח עניין בקרב תלמידי מדעים באמצעות שילוב סיפורים כפתח ללמידה משמעותית
- סברין יאסין - מפת מושגים, מטקוגניציה, הוראת התא ומה שביניהם
- סבא עאמר - פיתוח יכולת ההתבוננות אצל התלמידים על ידי קישור לידע קודם באמצעות פיגומים
- אהוד צדוק - ניסיון ליצור רלוונטיות בגישה קונסטרוקטיביסטית להוראת חשיבות התזונה
- גור אריה לבני אלכסיד - דרקונים וחלבונים: למידה שיתופית של הדוגמה המרכזית בביולוגיה מולקולרית
פרויקטים 2016 (מחזור ז')
- אודליה מרי - למידה מתוך תיקון טעויות
- עדנה חגי - השפעת השימוש בלמידה מרווחת ככלי להוראת הנושא מערכת ההובלה, על ההבנה והמוטיבציה של תלמידי כיתה ז'
- נעם בן ארי - השפעת למידה עצמאית על תפיסת רעיון המדרג הביולוגי ברמות חשיבה גבוהות בקרב תלמידות בכיתה ז'
- בת שבע לרנר - שימוש בג'יקסו כדוגמא ללמידה משתפת ככלי לקידום המיומנות של היכולת לקשר בין מאקרו למיקרו בקרב תלמידי כיתה ז'
- אמיר וסר - מיפוי הבדלים בהבנת היבטים שונים של טבע המדע HPS)), בין כיתה בבית ספר אנתרופוסופי העושה שימוש ב'היסטוריה ופילוסופיה של המדע' (NOS) לבין כיתה מבית ספר בו אין שימוש בפרקטיקה זו
- אביטל אליאב - שימוש בסיפור של מנדל כמארגן מקדים בהוראת נושא התורשה כדי לקדם את יכולת התלמידים לקשר בין הרמה המיקרוסקופית (דנ"א) לרמה המקרוסקופית (תכונה)
פרויקטים 2015 (מחזור ו')
- תמר נוימן - "זה לא קשה בכלל זה דווקא קל" /בלי סודות: פיתוח מערך הוראה בנושא טקסט מדעי מעובד
- ענת פלד -שיפור למידת גנטיקה באמצעות דיון בדילמות מוסריות, בעקבות צפייה בסרט כגורם המשפר רלוונטיות
- סער גריידי - כיצד הקניית מיומנות קריאת גרפים על פי תיאוריית השוליינות הקוגניטיבית משפיעה על הביטחון העצמי של התלמידים בקריאת גרפים באופן עצמאי וכיצד היא תשפר את הבנת החשיבות של מיומנות זו?
- נורית פלהיימר- פינקלשטיין - תהליכי חשיבה של תלמידים הקשורים למיומנות בניית גרפים
- מורן פרבר - אמין או לא אמין? זאת השאלה: פיתוח מערך שעור בנושא בחינת אמינות מקור מידע
- יעל להמן - מתגלית מדעית לתהליך החקר: פיתוח מערך הוראה בנושא החקר
- הדס גרדי - הקשר בין היכולת לשאול שאלות ברמת חשיבה גבוהה לבין למידה באמצעות מאמר מעובד
- דניאל יאשונסקי - שימוש בסרטים לפיתוח חשיבה מערכתית
פרויקטים 2014 (מחזור ה')
- רחל מיה פרי - רלוונטיות כעקרון מנחה בגישה הקונסטרוקטיביסטית לשיפור למידה
- אחלאם קאסם - הקניית מיומנויות ניסוח שאלת חקר דרך ניתוח תוצאות ניסוי
- אורלי סמכה - למידה שיתופית דרך בנית דגם ככלי להבניית ידע
- מרים גנאם - הבניית ידע באמצעות הערכת אנימציות בנושא: גרעין התא וייצור חלבונים
- נטשה סגל - עיבוד רעיון ההומיאוסטאזיס באמצעות יצירת סרטונים
- נירית ברעם - הוראת חשיבה ביקורתית באמצעות שוליינות קוגניטיבית
- קמר גאברין - השפעת המעורבות של הלומד בפיתוח קריטריונים להערכת שאלת חקר על שיפור מיומנות ניסוח שאלת חקר ועל תהליך הלמידה
פרויקטים 2013 (מחזור ד')
- איריס ירון - למידה שיתופית באמצעות הפייסבוק
- רויטל בן דבש - ייצוגי ידע ככלי למידה של רעיונות מרכזיים בביולוגיה
- אנה נוסקו חזן - הוראת אימונודיאגנוסטיקה (שיטות המבוססות על סימון אנטיגנים ונוגדנים) בשיטת הPBL: Problem Based Learning
- מירב בלרינט - שיפור ההבנה והזכרון באמצעות כרטיסיות למידה (Flash Cards)
- איילת מימרן - מיומנות הארגומנטציה ככלי להתמודדות עם הקונפליקט שבין אבולוציה ובריאה וכדגם להתמודדות עם נושאים סוציו-מדעיים
- נורית שושני הכל - השפעת החשיפה להוראה מפורשת של חשיבה תהליכית על תפיסתם וביצועיהם של תלמידים ועל תפיסת ההוראה ויישומה אצל מורים
- נורה כנאענה - השפעת הוראת עמיתים על תהליך הלמידה בביולוגיה
פרויקטים 2012 (מחזור ג')
- דרור בוצר - הצעה לשיפור קריאת מאמרי מחקר (אנסין)
- יעל גורי וסיגל גדקר - הבניית ידע באמצעות מעבדה בדרך הגילוי והחקר
- רויטל נאמן יהל - העמקת הבנת תהליך הפוטוסינתזה תוך שימוש במיומנויות חשיבה מסדר גבוה
- ענת לשץ - זיהוי והגדרת תופעה: הקניית מיומנות ראשונית בתהליך החקר
- קמאל אבו כף - פיתוח מיומנויות הבנת הנקרא ע"י בניית קשרים בין מונחים בטקסט
- מירה מרדכי - גישת הSBF כדרך להוראה משמעותית של מערכות ביולוגיות מורכבות
- שמעון מאוטנר ואורית אוחנה - שימוש במשלים להוראת נושא האקולוגיה
- חני אוברוצקי ואיילת כהן - הציור ככלי להבנת תהליכים ביולוגיים
פרויקטים 2012 (מחזור ב')
- לילך שטיין ותרצה גדרון - ויקי חקר עריכת ביוחקר כיתתי באמצעות למידה שיתופית בסביבת WIKI
- עינת פילר - יחידת לימוד בנושא בקרת ביטוי גנים ברמת הדנ"א ככלי ללמידה משמעותית וביסוס של הבנה תהליכית בגנטיקה
- טרז קשקוש - דגם הוראה להבניית מיומנות ניסוח שאלת חקר בהוראת הביולוגיה בחטיבה העליונה
- פדואה עיסא ושירין רבי - הוראת נושא האנזימים באמצעות מגוון אמצעים כהתאמה למגוון אסטרטגיות למידה
- מיטל גמליאל - שימוש בסיפור גילוי מבנה הדנא כדרך ללמידה משמעותית ש ל מבנה הדנא
- אפרת דיין וגל עמית - שיפור מיומנות עיבוד והבנת מגמות גרף
פרויקטים 2011
- לאה יפרח - שיפור מיומנויות הנמקה באמצעות מתן בסיס ביולוגי לשאלת חקר
- טובה מרזר - שימוש בויזואליזציות ובאתר "פרוטואופדיה" ככלי עזר להוראת הנושא: מבנה חלבון ותפקידו
- חגית ברגמן - למידה לשם הבנה: שימוש באמצעי המחשה ושינוי רצף ההוראה להבנה משמעותית של נושא החלבונים
- יערה שוייד ומירב כפיר- שימוש במאמרי מחקר מעובדים כאמצעי לשיפור כתיבה מדעית של תלמידים
- אורה בר - חיזוק יכולת הקישור של התלמידים בין יידע על תהליכים ברמת התא וידע על תהליכים ברמת הגוף השלם
פרויקטים 2010
- אורית לם ועטי אנגלסמן - ליבאתיקה-דילמות ביואתיות בנושאי ליבה: בדיקות גנטיות-הצגת הדילמה, הרחבה וסיכום, בתוספת טבלת טיעונים שונים ומידע לגבי המציאות
- רקפת ויה - "התא - לא רק בכתה" הוראת התא באמצעות המעבדה
- רותם דגן - מאמרי מחקר מעובדים באקולוגיה. שמוש במאמרי מחקר מעובדים להוראת נושאים באקולוגיה
כותבים עלינו
החומרים במדור זה נוצרו על ידי מורים והועלו לאתר ללא עריכה.
במקרה ופרסום של פריט זה או אחר באתר שלנו מפר באופן כלשהו את זכות היוצרים - אנא צרו אתנו קשר בדוא"ל science.teaching@weizmann.ac.il ונסיר את הפריט מהאתר באופן מידי.