ראש ענף: עופר אהרונסון

ענף תשתיות המחשוב אחראי לתכנון, הקמת ותחזוקת תשתיות המחשוב והטכנולוגיה המרכזית פורצת הדרך של המכון, כמו גם לאמצעי אבטחת הנתונים בכל רמותיו.

אנו מציעים מגוון שירותי טלפוניה ותקשורת, העברת הודעות, גיבוי, אחסון ושיתוף קבצים ותוכן, וניהול מרכזי נתונים, ומספקים תמיכה מקיפה במשתמשי קצה. אנו בוחרים ומתקינים פלטפורמות חומרה ומחשבים אישיים, מגדירים את מדיניות המכון לשלמות נתונים ואבטחת הרשת, ומתחזקים ותומכים בשותפויות ובממשקי טכנולוגיה בין-מחלקתיים.

הענף מונה 45 עובדים, וכולל את התחומים המפורטים להלן.

תחום תקשורת ותפעול

ראש תחום: נאור אלקיים

תחום התקשורת והתפעול שלנו מתחזק את תשתיות תקשורת הנתונים במכון ומנהל את כלל התקני הרשת הפעילים ברחבי הקמפוס.

בין תחומי האחריות של תחום התקשורת והתפעול:

  • תשתיות תקשורת
  • רשתות נתונים ותקשורת
  • ניהול ותחזוקת מרכזי נתונים (לרבות כלל תשתיות הבינוי והאנרגיה)
  • אבטחת מידע
  • גישה לאינטרנט ולרשת המכון מחוץ לקמפוס

תחום שרתים

ראש תחום: ג'פרי דיקסטרה

תחום השרתים שלנו מתכנן, מקים ומתחזק את תשתית המחשוב אשר משרתת את כלל אנשי המחקר והאדמיניסטרציה במכון.

בין תחומי אחריותו:

  • וירטואליזציה, אחסון שרתים פיזיים ותחזוקת שרתים
  • מערכת הדואר האלקטרוני Exchange
  • מערכת ניהול אמצעי זיהוי המשתמשים
  • שרתי קבצים
  • שרתי גיבוי
  • תשתיות בסיסי נתונים

תחום אבטחת מידע

ראש תחום: ניר דוידוב

תחום אבטחת המידע שלנו אחראי על כלל האמצעים הטכנולוגיים והארגוניים שמשמשים להבטחת חיסיון, שלמות וזמינות נתונים, כמו גם לזרימה חלקה של מידע ברחבי המכון.

כקו הגנה ראשון, אנו מנהלים רישום של הכתובות הפיזיות של כל אמצעי מחשוב מאושר, ומונעים גישה מכל התקן אחר. זהות משתמשי המכון מאומתת באמצעות RSA, מה שמעניק גישה למערכות המכון אך ורק לעובדים עם כרטיס SecurID ומספר זיהוי אישי (PIN) מאושר.

אנו מאבטחים את חיבורי התקשורת שמקשרים בין המכון והעולם החיצון באמצעות פתרון firewall מבית Checkpoint, עם הגנה מחמירה ביותר כנגד האקרים פוטנציאלים, התקפות וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות. פתרונות Gateway ו-eSafe שומרים על תיבות הדואר האלקטרוני שלנו נקיות ככל האפשר מדואר זבל, בעוד מערכת מניעת חדירות מבית McAfee ופתרון firewall אפליקציות מבית Fortinet מאבטחים את יישומי התוכנה אשר בשימוש במכון.

בנוסף לכל, אנו מבטיחים גלישה מהירה ככל האפשר באינטרנט באמצעות פתרון פרוקסי שמאפשר טעינת עמודים מהירה ביותר.

תחום מחשוב עתיר ביצועים

ראש תחום: ואדים מלקין

תחום המחשוב עתיר הביצועים שלנו אחראי לתכנון, לפריסה ולתחזוקה של תשתיות המחשוב עתירות הביצועים המרכזיות בשם WEXAC (קיצור ל-Weizmann EXAscale Cluster), אשר מבוססות על למעלה מ-6,000 ליבות עיבוד, שרתי GPU (להאצה גראפית), מערך אחסון עתיר ביצועים בנפח 2 פטה-בייט, ופתרון ארכוב שמיועד לשימושם של חוקרים מכלל הפקולטות של מכון ויצמן למדע.

מומחי תחום המחשוב עתיר הביצועים עוסקים בהידור קוד מקור של תוכנות מדעיות שונות, כאמצעי להפקת הביצועים הגבוהים ביותר. ברשותנו למעלה מ-600 יישומים מדעיים שונים, אשר מאורגנים בתור מודולים של WEXAC לצורך הבטחת גישה נוחה וקלות שימוש.
אנו תומכים בנוסף בשימוש באפליקציות מבוססות קונטיינרים/דוקרים (Containers/Dockers).

מערכת תזמון המשימות המובילה של IBM בשם LSF (קיצור ל-Load Sharing Facility) מאפשרת ללקוחות שירותי המחשוב עתירי הביצועים להשתמש במשאבים שיתופיים של אשכול המחשוב, הן כחברים קבועים והן כלקוחות מזדמנים. מדיניות הקצאת משאבים שוויונית מבטיחה פיזור אחיד של עומסי משימות מדעיות ב-WEXAC.

תחום המחשוב עתיר הביצועים אחראי בנוסף גם לטכנולוגיות תומכות שירותי ענן ציבוריים, שמאפשרות למדעני מכון ויצמן למדע לצרוך שירותים של ספקי פלטפורמות ענן ציבוריות, כגון AWS (קיצור ל-Amazon Web Services) של אמזון ו-Azure של מיקרוסופט, וזאת על מנת לפשט שיתופי פעולה מדעיים, ולהקנות גישה למשאבים נוספים במידה ואלה המקומיים אינם מספיקים.

תחום תמיכה

ראש תחום: מיכה גוטליב

תחום התמיכה שלנו מעסיק 23 מומחים אשר מספקים לכלל עובדי המכון תמיכה כוללת בכל הנוגע למחשוב אישי. עובדי התחום מיומנים ביותר וברשותם ידע מעמיק בכל הנושאים הרלוונטיים.

תחום התמיכה נחלק לשני הצוותים הבאים:

  • מוקד התמיכה – החזית הראשונה לטיפול בתקלות. הקו החם של מוקד התמיכה פעיל ברצף בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 07:00 בבוקר ועד 21:00, ובימי שישי ובערבי חג, מהשעה 08:00 בבוקר ועד השעה 13:00 בצהרים. לקבלת השירות יש להתקשר לטל׳ 08-9344444 (פנימי 4444).
  • צוות תמיכה בכיר – קו תמיכה נוסף אשר מטפל בתקלות מורכבות, ואחראי לפיתוח פתרונות וליישום פרויקטים. צוות מקצוענים זה בעל מומחיות מקיפה בשלל תחומים, וביניהם תקשורת, ועידות וידאו, הדפסה, יישומים מדעיים, מחשוב מקינטוש ועוד רבים אחרים.

תחום טלפוניה

ראש תחום: אייל דונלד

תחום הטלפוניה שלנו מספק ומתחזק את כלל שירותי הטלפוניה הקווית והסלולרית במכון.

במרכז פעילות התחום מערכת מיתוג טלפונית מרכזית אשר משרתת למעלה מ-3,000 שלוחות ברחבי הקמפוס כולו.

תחום הטלפוניה אחראי לתפעול, תחזוקת והעתקת קווים, כמו גם לפריסת שלוחות חדשות לפי הצורך. התחום פועל בשיתוף פעולה הדוק עם חברת בזק, ובאחריותו גם להטמיע את כלל התשתיות הנחוצות לתמיכה בחיבור מרחוק (מחוץ לתחומי הקמפוס) אל רשת המכון, לרבות קווי DSL שמסופקים לסגל המדעי וקישורי נתונים כלל-עולמיים שממומשים באמצעות מגוון ספקי תקשורת בינלאומיים.
תחום הטלפוניה מספק בנוסף לכל זאת שירותי טלפון בינלאומיים, באופן ישיר ובאמצעות כרטיסי חיוג בינלאומי.

ליצירת קשר עם צוות המרכזנים, יש לחייג לשלוחה הפנימית 88, או את המספר 9342111/3111 (8) 972+ מחוץ לתחומי המכון.