מדע, אמנות, ומה שביניהם

ליאת גרייבר והרובוט המצייר E David
"הרובוט מצייר"
בניין יעקב זיסקינד
1

משיכות מכחול בעידן הדיגיטלי - ליאת גרייבר ו- e-David מציגים תערוכה חדשה במכון ויצמן למדע, ובוחנים יחד את גבולות היצירה, בין אדם למכונה.

e-David  הוא רובוט מצייר, שפיתוחו נמשך במסגרת שיתוף פעולה בין האמנית ליאת גרייבר לצוות מחקר בראשות פרופ' אוליבר דויסן מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קונסטץ, גרמניה. בתהליך העבודה מפורקת פעולת הציור ומופרדת למקטעים המתורגמים אל עולם היצירה הדיגיטלית, שם היא מבוצעת על ידי .e-David

עבודותיהם המשותפות של גרייבר ו e-David --מוצגות עכשיו בתערוכה שאצר יבשם עזגד, בבניין יעקב זיסקינד, בו עובדים מדעני הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב במכון ויצמן למדע.

נקודות ההשקה בין עולמות מדעי המחשב ,הרובוטיקה והציור הביאו את גרייבר להציע ניסוח חדש של יסודות מלאכת הציור, החל בתנועתיות של משיכות מכחול יחידות וכלה בשאלות העוסקות, למשל, בשליטה ובאבדן שליטה בתהליך העבודה. הצורך לפרק ולבנות מחדש את מלאכת הציור באמצעות שפת מכונה ורובוטיקה, מאפשרת לגרייבר לחקור את הדומה והשונה שבין הציור המופשט לפיגורטיבי.

שילוב המדעים המדויקים עם עולם האמנות, מעלה מגוון רחב של שאלות אקטואליות הנוגעות ליחס בין אדם למכונה בכלל ולשימוש ברובוטיקה בתהליך הציור והימירה בפרט. כיצד, למשל, אפשר לשלב כלי מחשוב ומיכון עכשוויים עם מעשה הציור, המכיל מחוות גופניות אינטואיטיביות? פרויקט זה, המצוי עדיין בעיצומו, מפרק את פעולת יצירת הקו לכדי מחווה פיסית (מכונה), החלטה לוגית (מחשב) וכוונה רגשית (האמן).

 

פתוח (ללא תשלום) בימים א-ה בשעות 09:00 עד 15:00. בסופי שבוע וערבי חג – סגור.

תיאום, במידת הצורך: 08-9343856.