תאריך:
11.3.24
שני
שעה: 19:30

קפה עם פינה | לי ינור

"It looks very chaotic but somehow makes sense - אומרת לי פינה בחדר החזרות, בו היא רוקדת ומשחזרת חלקים מהסולו שלה במופע "Danzon". הריקוד נקטע מידי פעם, ומאפשר לצלם שתיקות אינטימיות, שיחות וצחוק של הקלה. את הכוריאוגרפית פינה באוש פגשתי בפעם הראשונה בקפה MISTRAL בפריז ב 1993. הדיאלוג בינינו המשיך מזה 12 שנה ומכאן גם הרעיון לסרט "קפה עם פינה". זהו סרט דוקומנטרי מנקודת מבט אישית ואינטימית על פינה ועולמה. ראשיתו של הסרט בפריז ב 2002, המקום בו נפגשנו לראשונה, והמשכו בוופרטל גרמניה ב 2005, עיר הבית של פינה ולהקתה.

דבר מה שהוא בין חלום לזיכרון מוביל את ההתפתחות האסוציאטיבית של הסרט. המצלמה נודדת בין בית הקפה, מזרקות פריז, חדרי חזרות, ארובות תעשייתיות, פסי רכבת, חלקות יער אינסופיות, ו"ריקודי" דובי קוטב מתחת למים, המשתלבים לתוך קטעי ריקוד מהיצירות: 

"Agua" , ו "Rough-Cut". פנימי, עמוק, חוויתי - כוריאוגרפיה של state of mind " (לי ינור)

 

"קפה עם פינה" הוא לא סרט עלילתי ולא תיעודי, אלא הרהור על התיעוד, על הזיכרון, על החוויה. הוא המחשה קרובה ביותר לשרשרת אסוציאציות, המציפה את הצופה ביופי ובתחושה חזקה מאוד של חגיגת חיים. בתוך כל אלה אפשר למצוא מה שאפשר להגדיר אופטימיות מפוכחת, שהיא מצרך נדיר. 

נקודת המוצא של הסרט היא ההיכרות בין האמנית לי ינור לבין פינה באוש - אחת האמניות הגדולות של 40 השנים האחרונות במחול הנושק לתיאטרון ולאמנות חזותית. ינור (אורחת בתוכנית 'שהות אמן' במכון ויצמן  ב-2023)  יצרה את הסרט ב-2006 , מנקודת מבט אישית ואינטימית על פינה ועולמה, בין בית הקפה, מזרקות פריז, חדרי חזרות, ארובות תעשייתיות, פסי רכבת, חלקות יער אינסופיות, ו"ריקודי" דובי קוטב מתחת למים, המשתלבים לתוך קטעי ריקוד מיצירות,  פנימי, עמוק, חוויתי, שכל רגע בו יכול להיות מוקפא וממוסגר כדימוי בעל תוקף . הוא מסתיים בצילומי שחור-לבן של באוש ומותיר את הצופה עם תובנה חדשה על כוחה של תנועה כדרך למגע עם הנפש, עם האני הפנימי ביותר. 

גרמניה 2006 | 52 דקות |אנגלית כתוביות לאנגלית 

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
5.12
שישי
שעה: 11:00

תערוכות על המסך: קלימט והנשיקה

'תערוכות על המסך' הבריטית  חוזרת, עם סדרת סרטים שנוצרו במסגרת הפרויקט הגלובאלי בשיתוף פעולה עם מיטב המוזיאונים והגלריות מהעולם. באמצעות שוטטות קולנועית במסדרונות המוזיאונים ותובנות של מיטב ההיסטוריונים, אוצרים ומבקרי אמנות,  הסרטים סוחפים את הצופה למסע מרתק אל דמותם של גדולי האמנים בהיסטוריה ויצירתם. 
"הנשיקה" של גוסטב קלימט היא אחת מיצירות האמנות המוכרות והמשוכפלות ביותר בעולם. ככל הנראה, זהו הפוסטר הפופולרי ביותר בחדרי מעונות סטודנטים - מבייג'ינג ועד בוסטון. הדימוי הכובש של זוג מחובק, שזהותם נותרה עלומה, צויר בווינה בסביבות 1908, ומאז ועד היום ממשיך לרתק את הצופים בזכות המסתורין, החושניות והחומרים שמהם נוצר. אבל מה עומד מאחורי קסמה של היצירה? ומיהו האמן שיצר אותה? הסרט שוקע בפרטי הזהב, בעיצובים הדקורטיביים, בסמליות ובארוטיקה המתפרצת של הציור. התבוננות מעמיקה בו מאפשרת לצופה לצאת למסע בזמן אל וינה המרהיבה של ראשית המאה ה-20 - תקופה שבה העולם החדש התנגש עם העולם הישן. קלימט, מגאוני תנועת הארט-נובו, יצר עולמות חדשים ודקדנטיים, שבהם התמזגו חושניות עדינה, מיתולוגיה עתיקה ומודרניות נועזת. הצופים מוזמנים לגלות את חייו השערורייתיים של האמן ואת המארג העשיר של ההשפעות יוצאות הדופן שמאחורי אחד הציורים האהובים ביותר בעולם, בסרט עוצמתי, מרתק ומסעיר. 


בימוי: אלי ריי
בריטניה 2023 | 90 דקות | גרמנית ואנגלית,  תרגום לעברית
 

קרא עוד קרא עוד
תאריך:
8.12
שני
שעה: 20:00

טרום בכורה: ברנינג מן | איל חלפון

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר ובפרס השחקן הטוב ביותר – פסטיבל חיפה  2025.


גבר בן חמישים פלוס מסיע את בנו החייל לבסיס צבאי מרוחק. הם עוצרים לעשן סיגריה בדרך, שותים קפה, משתינים וממשיכים אל לב המדבר. שם הם נפרדים. הבן מנופף לשלום וצועד אל המחנה, האב נוסע הביתה. אלא שמשהו עוצר אותו בדרך: חרדה. חרדה לגורל בנו. הוא חוזר על עקבותיו ונוטע עצמו מתחת לעץ שיטה גדול, ליד גדר הבסיס. לא זז משם. כך מתחיל סיפור, שהוא סוג של "סרט מסע". סרט מסע בחניה. אנשים באים, הולכים, מעבים את העלילה, משפיעים על הגיבור, מושפעים ממנו. והוא, יונה קמחי, נשאר מתחת לעץ. מחכה לבשורה, או לדרישת שלום.


תסריט ובימוי: איל חלפון 
בהשתתפות: שי אביבי, סוזנה פפיאן, נוה צור, נעם פרנק, רן קפלן, בני אבני


 StageTalk לאחר ההקרנה שיחה עם במאי הסרט, איל חלפון 
ישראל 2025 | 103 דקות | עברית
 

קרא עוד קרא עוד