ניהול סיסמאות

הגישה אל רבים מאתרי האינטרנט, המערכות ומשאבי המידע הפנימיים של מכון ויצמן מוגנת בסיסמה.

מדיניות ניהול הסיסמאות של המכון מחייבת כל בעל שם משתמש מכוני להחליף סיסמה אחת ל-6 חודשים. תזכורת תישלח לקראת תום מועד תפוגת הסיסמה, וחשבון שסיסמתו לא שונתה עד מועד זה ייחסם.

הגדרת וריענון סיסמתכם באמצעות שירות איפוס והגדרת הסיסמאות תבטיח לכם גישה רציפה, באמצעות סיסמה אחת ויחידה, לכלל המערכות שנתמכות באופן מרוכז במכון. אנו ממליצים לבצע את עדכון הסיסמה במחשב שברשותכם, מתוך רשת המכון או בחיבור VPN אליה.

הפעלת שירות החלפת הסיסמה מתוך רשת המכון

להפעלת שירות החלפת הסיסמה מתוך רשת המכון, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. טענו את עמוד ניהול הסיסמאות בדפדפן שברשותכם (במידה והעמוד נפתח באנגלית, לחצו על English בתחתית המסך ובחרו בשפה העברית בחלון שייפתח).
  2. אם מופיע חלון עם ההודעה תוקף סיסמתך יפוג בקרוב, בחרו באפשרות החלפת סיסמה.
  3. הזינו בשדות המתאימים במסך הראשי את שם המשתמש המכוני (User ID) והסיסמה שלכם, ולחצו על כניסה.
  4. השלימו את תהליך החלפת הסיסמה עד לקבלת אישור מהמערכת להצלחת השינוי.
  5. סנכרון סיסמה חדשה באפליקציית המייל בטלפון הנייד (Outlook או Apple Mail) אורך עד 10 שעות. במהלך תהליך הסנכרון, אפליקציות המייל ימשיכו לתפקד כרגיל, ובסיומו תידרשו להזין סיסמה חדשה.

הערות חשובות:

  • עם הכניסה לחלון הזנת הסיסמה החדשה, לא ניתן לעצור עוד את תהליך החלפת הסיסמה. יש לבצע אותו עד להשלמתו, על מנת למנוע נעילת חשבונכם.
  • משתמשי מקינטוש נדרשים להשלים את תהליך החלפת הסיסמה בכלל המכשירים שברשותם (נייחים, ניידים וטאבלטים), ובכל האפליקציות שהגישה אליהן מתבצעת באמצעות החשבון עם שם המשתמש המכוני (User ID) הרלוונטי. ניתן להיעזר במשאבי העזר הבאים:
  • סנכרון סיסמה חדשה בתוכנת המייל בטלפון הנייד (Outlook או Apple Mail) אורך עד 10 שעות. במהלך תהליך הסנכרון, תוכנות המייל ימשיכו לתפקד כרגיל, ובסיומו תידרשו להזין סיסמה חדשה.
  • אם הנכם נמצאים עם המחשב האישי המכוני מחוץ לרשת המכון, יש להתחבר אל רשת המכון באמצעות חיבור VPN (Check Point או F5) טרם ביצוע הפעולות המפורטות לעיל.

הפעלת שירות איפוס והחלפת הסיסמה מחוץ לרשת המכון

להפעלת שירות איפוס והחלפת הסיסמה מחוץ לרשת המכון, יש לבצע את הפעולות המפורטות להלן.

בדיקת תקינות מספר הטלפון הנייד האישי

לבדיקת תקינות מספר הטלפון הנייד האישי (לצורך קבלת קוד אימות לטלפון זה בתהליך איפוס הסיסמה), יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. וודאו שהנכם מחוברים אל רשת המכון, בין אם ישירות ובין אם באמצעות חיבור VPN (Check Point או F5).
  2. בדקו את תקינות מספר הטלפון הנייד האישי שלכם, ועדכנו אותו במידת הצורך.
  3. הזינו את שם המשתמש והסיסמה המכונית במסך שנפתח, ובחרו בתפריט את Update Your Details לעדכון הפרטים שלכם.
  4. במידה ומספר הטלפון הנייד האישי שברשותכם הינו של המכון, יש לוודא את תקינותו בשדה WIS Cell Phone. אם המספר אינו תקין, יש לפנות לתחום טלפוניה בבקשה לעדכון המספר.
  5. אם מספר הטלפון הנייד האישי שברשותכם הינו פרטי, יש לוודא את תקינותו בשדה Cell Phone.
  6. במידה והמספר אינו תקין, יש לעדכן אותו בשדה זה ולשמור את השינוי באמצעות לחיצה על Apply Changes.

איפוס והחלפת הסיסמה

לאיפוס והחלפת הסיסמה, בצעו את הפעולות הבאות:

  1. וודאו כי הנכם מנותקים מרשת המכון, ושאינכם מחוברים אליה באמצעות VPN.
  2. טענו את עמוד ההזדהות בדפדפן שברשותכם (במידה והעמוד נפתח באנגלית, ניתן ללחוץ על עברית בתחתית המסך למעבר לשפה העברית).
  3. הזינו את שם המשתמש המכוני (User ID) ולחצו על איפוס סיסמה למעבר למסך האימות.
  4. לחצו על כפתור ה-SMS והזינו את קוד האימות שהתקבל בהודעת סמס בטלפון הנייד שברשותכם.
  5. לאחר הזנת קוד האימות, השלימו את תהליכי אישור אימות הנתונים.
  6. השלימו את תהליך החלפת הסיסמה עד לקבלת אישור מהמערכת להצלחת השינוי.

הערות חשובות:

  • עם הכניסה לחלון הזנת הסיסמה החדשה, לא ניתן לעצור עוד את תהליך החלפת הסיסמה. יש לבצע אותו עד להשלמתו, על מנת למנוע נעילת חשבונכם.
  • להשלמת עדכון הסיסמה המקומית עם הסיסמה החדשה במחשבי PC התחברו בהקדם האפשרי אל רשת המכון עם המחשב האישי המכוני (בין אם מתוכה ובין אם באמצעות חיבור VPN). בשלב זה, יש לנעול את המחשב באמצעות לחיצה על שילוב המקשים Windows + L ולהיכנס אליו בשנית עם הסיסמה החדשה, כשבזאת מסתיים תהליך שינוי הסיסמה לחדשה.
  • משתמשי מקינטוש נדרשים להשלים את תהליך החלפת הסיסמה בכלל המכשירים שברשותם (נייחים, ניידים וטאבלטים), ובכל האפליקציות שהגישה אליהן מתבצעת באמצעות החשבון עם שם המשתמש המכוני (User ID) הרלוונטי. ניתן להיעזר במשאבי העזר הבאים:
  • סנכרון סיסמה חדשה בתוכנת המייל בטלפון הנייד (Outlook או Apple Mail) אורך עד 10 שעות. במהלך תהליך הסנכרון, תוכנות המייל ימשיכו לתפקד כרגיל, ובסיומו תידרשו להזין סיסמה חדשה.

לידיעתכם, מערכות המכון שהגישה אליהן מותנית בסיסמה שעליכם להגדיר ולרענן אחת ל-6 חודשים הינן:

  • דואר Exchange.
  • Tafnit.
  • IS (קיצור ל-Internal Services, מערכות פנימיות).
  • מערכות יוניקס/לינוקס מנוהלות מרכזית.
  • שירותי NFS (יוניקס/לינוקס) לאחסון בנפחים גדולים.
  • iFolder (גרסאות 2x ו-3x).
  • NetStorage.
  • גישה אלחוטית מאובטחת.
  • DAPSAS Bio Informatics.
  • אשכול (WEXAC (cluster עבור HPC.
  • ADSL.
  • Exchange Archive.
  • OneDrive.
  • Collaboration.
  • Home Folders.
  • DropBox.
  • Box.
  • StorWIS.
  • Office 365.
  • Weizmann Net.
  • EREZ.

איפוס סיסמה במקרה של חסימה או נעילת חשבון משתמש

לנוחותכם שירות לאיפוס סיסמאות מתוך רשת המכון, כמו גם שירות לאיפוס סיסמאות מחוץ לרשת המכון.

יש לבחור בשירות הרלוונטי באפשרות איפוס סיסמה, כשנוהל איפוס הסיסמה זהה לזה של איפוס והחלפת הסיסמה מחוץ לרשת המכון המפורט לעיל.

במידה והסיסמה החדשה שהגדרתם אינה מתקבלת על ידי מערכת כלשהי במכון, או שהנכם זקוקים לסיוע אחר כלשהו, אנא פנו אל מוקד התמיכה (באפשרותכם ליצור עימנו קשר גם בחיוג לשלוחה 4444).