תאריך:
9.12.24
שני
שעה: 18:30

האקווריום : Strange Loops | נטע מוזס

העבודה הראשונה בשנה זו המוצגת במעבדה לאמנות ושירה דיגיטלית, על קיר הזכוכית במבואה של אודיטוריום מיכאל סלע היא של אמנית הוידאו והמיצב ומדענית המחשב, נטע מוזס. מוזס חיה ויוצרת בירושלים. בוגרת התוכנית המשלבת תואר במדעי המחשב באונ' העברית ותואר במחלקה לאמנויות המסך, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל (2020). 
בימים אילו נמצאת בשהות אמן ארוכת טווח בסדנאות האמנים בירושלים ועובדת באונ' תל אביב במעבדה לחקר המוח החוקרת קבלת החלטות.


עבודותיה כוללות מיצבי ומיצגי וידאו, סרטים קצרים, סדנאות והרצאות לקהל הרחב. השתתפה בתערוכות ופסטיבלי קולנוע ברחבי הארץ והעולם, סרטה הקצר “How To Be Alone” זכה בתחרות לקולנוע נסיוני בפסטיבל הקולנוע בירושלים (2021). זוכת מלגת CLEVER למנהיגות יצירתית מהאיחוד האירופאי ומלגת הצטיינות בלימודי וידאו-ארט מקרן התרבות אמריקה-ישראל. תערוכת היחיד שלה "דמעות הופכות לגשם" הוצגה השנה בגלריה של סדנאות האמנים בירושלים.
השקת העבודה כוללת צפייה משותפת ושיחה בין האמנית לאוצֵר הפרויקט - המשורר אלכס בן-ארי. 
אורך המפגש כ-45 דקות. 


הכניסה חופשית 

Hackuarium
מעבדה קטנה לאמנות ושירה 
מאחורי קיר הזכוכית השחור הגדול המתנשא בקצה המבואה של אולם סלע חבוי צמד מסכים המשמש להקרנת הודעות על כנסים, אירועים וכדומה. המסכים בלתי נראים עד אשר הם נדלקים ואז מה שמוקרן עליהם נדמה כמרחף באוויר. אשליה בתוך אשליה. מקום שמזמין לא רק אמירות נחרצות בדמות הודעות על לוחות זמנים אלא גם שאלות על הפלא של הדיגיטלי והיחסים שלו עם החומרי. זה המבט שהוליד את ההאקווריום כחלל קטן לאמנות עכשווית. 
'האקינג' הוא מונח מעולם התכנות שממנו שואל ההאקווריום את הרישא של שמו. זה מונח שמתאר שימוש במערכת לצרכים שלהם היא לא נועדה במקור. השימוש הנפוץ בו בימינו שמור בדרך כלל לפעולות בלתי חוקיות כמו פריצה למאגרי מידע או השחתה של אתרי אינטרנט מוסדיים, אבל במקורו ובמהותו זהו מונח משנות הששים של המאה הקודמת שחוגג את חירות המבט והמחשבה ואת הסקרנות והיצירתיות האנושית. דבר אינו רק מה שהוא; מאפרה היא גם מעצור פוטנציאלי לדלת, מיקרוגל שמשחקים קצת בחיבוריו הפנימיים נעשה לתותח לייזר, קיר זכוכית שחור בדרך אל השירותים יכול להפוך לחלל לאמנות.
איזו אמנות מזמין אל תוכו ההאקווריום? אמנות ששואלת שאלות אודות עצמה ואודות היחסים בינה לבין העולם החומרי. דימוי על מסך הוא ישות דיגיטלית וככזו לכאורה משוחררת במידה רבה מחוקי העולם הפיסיקלי. היא ניתנת למשל להעברה במהירות עצומה ממקום למקום או אפילו להתקיים במקומות רבים בעת ובעונה אחת. יחד עם זאת, היא גם מוקרנת על מסך, אובייקט פיסי שיש לו גבולות מוגדרים, או במקרה של ההאקווריום על צמד מסכים שיש ביניהם שלושים ושישה סנטימטרים של חלל ריק. ההאקווריום מוקדש לעבודות אמנות  וטקסט שמודעות למרווח הזה, לאתגר שהוא מציב, לשאלות שהוא פותח. עבודות שמוכנות לבוא אתו במגע, לפתוח את עצמן ולהפוך את המרווח הזה לחלק מהן.

אוצר: אלכס בן ארי 
 

 

נוספים אירועים

אירועים נוספים

תאריך:
5.12
שישי
שעה: 11:00

תערוכות על המסך: קלימט והנשיקה

'תערוכות על המסך' הבריטית  חוזרת, עם סדרת סרטים שנוצרו במסגרת הפרויקט הגלובאלי בשיתוף פעולה עם מיטב המוזיאונים והגלריות מהעולם. באמצעות שוטטות קולנועית במסדרונות המוזיאונים ותובנות של מיטב ההיסטוריונים, אוצרים ומבקרי אמנות,  הסרטים סוחפים את הצופה למסע מרתק אל דמותם של גדולי האמנים בהיסטוריה ויצירתם. 
"הנשיקה" של גוסטב קלימט היא אחת מיצירות האמנות המוכרות והמשוכפלות ביותר בעולם. ככל הנראה, זהו הפוסטר הפופולרי ביותר בחדרי מעונות סטודנטים - מבייג'ינג ועד בוסטון. הדימוי הכובש של זוג מחובק, שזהותם נותרה עלומה, צויר בווינה בסביבות 1908, ומאז ועד היום ממשיך לרתק את הצופים בזכות המסתורין, החושניות והחומרים שמהם נוצר. אבל מה עומד מאחורי קסמה של היצירה? ומיהו האמן שיצר אותה? הסרט שוקע בפרטי הזהב, בעיצובים הדקורטיביים, בסמליות ובארוטיקה המתפרצת של הציור. התבוננות מעמיקה בו מאפשרת לצופה לצאת למסע בזמן אל וינה המרהיבה של ראשית המאה ה-20 - תקופה שבה העולם החדש התנגש עם העולם הישן. קלימט, מגאוני תנועת הארט-נובו, יצר עולמות חדשים ודקדנטיים, שבהם התמזגו חושניות עדינה, מיתולוגיה עתיקה ומודרניות נועזת. הצופים מוזמנים לגלות את חייו השערורייתיים של האמן ואת המארג העשיר של ההשפעות יוצאות הדופן שמאחורי אחד הציורים האהובים ביותר בעולם, בסרט עוצמתי, מרתק ומסעיר. 


בימוי: אלי ריי
בריטניה 2023 | 90 דקות | גרמנית ואנגלית,  תרגום לעברית
 

קרא עוד קרא עוד
תאריך:
8.12
שני
שעה: 20:00

טרום בכורה: ברנינג מן | איל חלפון

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר ובפרס השחקן הטוב ביותר – פסטיבל חיפה  2025.


גבר בן חמישים פלוס מסיע את בנו החייל לבסיס צבאי מרוחק. הם עוצרים לעשן סיגריה בדרך, שותים קפה, משתינים וממשיכים אל לב המדבר. שם הם נפרדים. הבן מנופף לשלום וצועד אל המחנה, האב נוסע הביתה. אלא שמשהו עוצר אותו בדרך: חרדה. חרדה לגורל בנו. הוא חוזר על עקבותיו ונוטע עצמו מתחת לעץ שיטה גדול, ליד גדר הבסיס. לא זז משם. כך מתחיל סיפור, שהוא סוג של "סרט מסע". סרט מסע בחניה. אנשים באים, הולכים, מעבים את העלילה, משפיעים על הגיבור, מושפעים ממנו. והוא, יונה קמחי, נשאר מתחת לעץ. מחכה לבשורה, או לדרישת שלום.


תסריט ובימוי: איל חלפון 
בהשתתפות: שי אביבי, סוזנה פפיאן, נוה צור, נעם פרנק, רן קפלן, בני אבני


 StageTalk לאחר ההקרנה שיחה עם במאי הסרט, איל חלפון 
ישראל 2025 | 103 דקות | עברית
 

קרא עוד קרא עוד