הרצאת פרס רוטשילד לחינוך לזכר מקס רואו ז"ל על טכנולוגיה ומחשבים בחינוך, שניתנה בשנת 1988, לפני עידן האינטרנט, בתקופה בה רק מעטים השתמשו בדואר אלקטרוני.
בשנת 2008 הוענק פרס ישראל לפרויקט החונכות פר"ח. מכון ויצמן, שבו נולד הפרויקט, קיים מפגש חגיגי, ובהזדמנות זו, ניתנה הרצאה על סיפור (או "אגדה") אודות לידת פרויקט פר"ח.
הרצאה העוסקת בנתיב שבו תגליות של מחקר בסיסי נמצאות בדרכן למסחור, ולערך כלכלי משמעותי. ההרצאה נתנה בנובמבר 2011 בהרצאה השנתית התשיעית לזכרו של שמואל נאמן, שאורגן על ידי מוסד נאמן בקמפוס הטכניון בחיפה.
תרגום שנערך ועודכן ב 2016 לנוסח הרצאה באנגלית שניתנה בשנת 2005 בכנס על עתיד ההשכלה הגבוהה, מוסד נאמן הטכניון. ההרצאה מציגה ניסיון שאפתני לשרטט כמה מהתכונות הרצויות של אוניברסיטאות העתיד.
הרצאה מסכמת בכנס ארצי של הסתדרות המורים, תחת הכותרת: "יוצרים עתיד". תל אביב, 4 ביולי 2012.
תמליל ערוך של הרצאה שניתנה במאי 2000 על המבנה הרצוי של תכנית ליבה למערכת החינוך בישראל.
תמליל ערוך של הרצאה בכנס של מורים למדעים. הנושא הינו תכנית מוט"ב: תכנית לימודים משולבת תלת-שנתית של מדע וטכנולוגיה, והשפעתם על החברה. התכנית מיועדת לכל תלמידי התיכון שאינם בוחרים במסלול מדעי מתקדם.
תמליל ערוך של הרצאה שניתנה ביום עיון למורי מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים, על החינוך בעידן המדע.
דיון בחשיבות ובגבולות החופש האקדמי והקשר שלהם לחופש הביטוי. פורסם ב"כיוונים חדשים", כתב עת לענייני ציונות, יהדות, מדיניות, חברה ותרבות. נובמבר 2010.
הצעה לקביעת רמת שכר הלימוד באוניברסיטאות, בשילוב של שירות חברתי, הלוואות לסטודנטים ואפשרות לדחיית התשלום במהלך הלימודים.
הצעה תכנית מחשב כתו"ם (מחשב לכיתה, תלמיד ומורה). תכנית מנחה ומלווה מורים ובתי ספר בהטמעת תפיסה פדגוגית חדשנית במדעים ובמתמטיקה, המזמנת שימוש במיומנויות המאה ה-21, ויכולות למידה מסדר חשיבה גבוה באמצעות פיתוח יחידות לימוד משולבות כלים טכנולוגיים. הלמידה מתבססת על מחשבים אישיים ניידים לכל התלמידים והמורים בכיתה כחלק משגרת הלמידה וההוראה. מאז הפעלתה, התכנית פועלת במספר רב של בתי ספר.
מאמר קצר על האנלוגיה בין מחקר בסיסי לבין ילדותו של אדם. המאמר פורסם בכתב העת המדעי "גלילאו".
מאמר שפורסם בעיתון "הארץ", בינואר 2008, בנושא סכסוכי השכר באוניברסיטאות.
מכון ויצמן תורם כבר למעלה מחמישים שנה לשיפור החינוך המדעי בבתי הספר בישראל. הפרויקט הראשון של המכון, בתחום זה, היה קורס בפיסיקה לקבוצת מורים נבחרים בבתי הספר היסודיים, בשנת תשכ"ה (1964/5).
המורה היה חיים הררי, אז סטודנט בן 24 לתואר דוקטור. תוכן הקורס נכתב בחוברת המצורפת כאן. כיוון שמדובר רק בעקרונות, שיטות וצורת חשיבה, הדברים תקפים גם היום, ללא שינוי.