ברוכים הבאים ל-Dropbox, סביבת עבודה לאחסון קבצים שמאפשרת לכם לשתף פעולה ולחלוק מידע. ניתן לגשת לשירות שיתוף ואחסון קבצים מבוסס ענן זה באתר Dropbox מכל התקן, לרבות מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים.
שירות Dropbox מקל על העלאת תכנים, ארגון קבצים, שיתוף קישורים לקבצים וניהול הרשאות קבצים ותיקיות, וחשבונות Dropbox מספקים נפח אחסון של 500GB לכל משתמש. השירות מאפשר לכם לשתף פעולה עם עמיתים במכון ומחוצה לו בכל מקום, בכל זמן ומכל התקן.
סקירה כללית
| ייעוד עיקרי |
אחסון ושיתוף מסמכי מגזר מדעי שאינם מכילים מידע ארגוני ו/או מידע רגיש מסחרית/עסקית. |
| תכונות עיקיות |
- אחסון קבצים בענן.
- שיתוף קבצים וניהול הרשאות בתוך המכון ומחוצה לו.
- העלאת תכנים וארגון קבצים.
- גישה לקבצים שנמחקו ולגרסאות קבצים קודמות עד 180 יום אחורה.
|
| מידע כללי |
- גודל קובץ מקסימלי 50 גיגה-בייט.
- תוכנת סנכרון נתמכת לינוקס.
- תמיכה בסנכרון סלקטיבי.
- השירות מוגן מדיניות פרטיות מטעם היצרן.
|
| ניהול הרשאות |
- ניהול הרשאות ידני עבור משתמשים במכון ומחוצה לו.
- הרשאות אישיות (הוספת וביטול הרשאות באחריות בעלי החשבון).
- הגישה למערכת תימנע ממשתמשים שהמשתמש המכוני (User ID) שלהם פג תוקף.
|
| גיבוי |
על פי מדיניות היצרן. |
| תמחור |
לפרטי תמחור, עיינו בחיובי אגף טכנולוגיות מידע. |
| הנחיות הרשמה |
להרשמה, יש להעזר בשירותים פנימיים (Internal Services). |
| פרטי קשר |
דניאל ספרו, שלוחה 4444. |
הנכם מוזמנים להשוות שירות זה לשירותי ניהול ושיתוף מסמכים אחרים.
מדוע DropBox?
שירות Dropbox מאפשר לכם:
- לשתף פעולה ולחלוק תכנים מכל מקום באמצעות מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, סמארטפונים או טאבלטים.
- לשתף תכנים בתיקיות צוותים, ליצור סביבות עבודה משותפות מאובטחות, לנהל הרשאות, להוסיף הערות, לשלוח בקשות לקבצים לסטודנטים וחברים לעבודה שיתופית, לבצע סיעור מוחות על רעיונות באמצעות Dropbox Paper ועוד.
- לעולם לא לדאוג לתוכן אבוד, עם היסטוריית גרסאות, שחזור פריטים מאשפה, חיפוש מלל מלא ותקני הרגולציה וההצפנה המובילים בתעשייה - FERPA ,HIPAA/HITECH ועוד.
- להבטיח סינרגיה - למעלה מ-4,000 מוסדות לימוד ברחבי העולם כולו כבר לקוחות של Dropbox, מה שיקל עליכם מאוד ליצור קשר עם עמיתים ברחבי העולם ולשתף פעולה באמצעות סביבות עבודה של Dropbox.
מאפייני שירות Dropbox של מכון ויצמן
היישום הספציפי של שירות Dropbox במכון ויצמן מציע את המאפיינים והיתרונות הבאים:
- שטח אחסון של 500GB לכל משתמש. באפשרותכם להעלות קבצים בגודל של עד 50 גיגה-בייט כל אחד.
- העלאת תכנים, ארגון מסמכים, שיתוף קישורים לקבצים וניהול הרשאות קבצים ותיקיות בקלות מירבית.
- שיתוף פעולה חלק לחלוטין בעבודה על מסמכים עם עמיתים בתוך המכון ומחוצה לו, בכל מקום, בכל זמן ומכל התקן.
- שמירה על פרטיות קבצים מלאה (קבצים לעולם אינם משותפים, אלא אם תבחרו לשתף אותם).
- תחזוקת היסטוריית וחזור גרסאות קבצים למשך עד 180 יום.
- אפליקציות ותוספי Dropbox רשמיים חינמיים, שמשתלבים היטב ב-Microsoft Office.
- התחברות באמצעות שם משתמש (User ID) וסיסמת WIS גלובאליים. באפשרותכם להתחבר לשירות בדיוק כפי שאתם עושים זאת ביישומי ושירותי WIS רבים אחרים.
מי רשאי להשתמש ב-Box?
סטודנטים, חברי פקולטה ואנשי סגל עם שם משתמש WIS ראשי פעיל וכתובת דואר אלקטרוני תקפה של WIS רשאים להשתמש בשירות Dropbox. בנוסף, באפשרות כל משתמש WIS לשתף קבצים עם אחרים מחוץ למכון.
עם סגירת חשבון משתמש, הנתונים בו אינם נמחקים אוטומטית. PIs יוכלו לגשת לנתוני חשבונות שנסגרו באמצעות מוקד התמיכה.
כמה עולה השימוש בשירות Dropbox?
אנא עיינו בחיובי אגף טכנולוגיות מידע.
התקנה
שירות Dropbox מציע תוכנות התקנה עבור Windows Vista/7/8/10, כמו גם עבור macOS 10.6.8 ואילך, וכן תוכנות התקנה עבור גרסאות שונות של לינוקס.
כדי להתקין את האפליקציה בסמארטפונים ובטאבלטים מבוססי iOS (אייפון ואייפד) ואנדרואיד, בקרו בחנות האפליקציות הרשמית של ההתקנים שברשותכם (ה-App Store של אפל או Google Play).
הוראות שימוש
על מנת להתשמש ב-Dropbox, עליכם לבצע תחילה הרשמה לשירות באמצעות שירותים פנימיים. למידע נוסף, עיינו בסעיף המידע על הליך ההרשמה בהמשך עמוד זה.
בכדי לגשת לחשבון ה-Dropbox שלכם, התחברו לשירות באמצעות אתר Dropbox.
השירות זמין לכם בכל מקום, בכל עת, וניתן לגשת אליו ממגוון תוספי ויישומי Dropbox.
ממשק הדפדפן של Dropbox ישמש אתכם ככלי ניהול ההרשאות וביצוע עבודה בסביבות עבודה שיתופיות, כאשר תוכנת Dropbox תנהל את סנכרון הקבצים המקוון במחשב שברשותכם.
התחברות בדפדפן
על מנת להתחבר לשירות בדפדפן:
- גלשו אל אתר Dropbox בדפדפן שברשותכם ולחצו על Sign In.
- הזינו את כתובת הדואר האלקטרוני המכונית שלכם. יוצג בפניכם אוטומטית חיווי Single sign-on enabled (התחברות מאוחדת פעילה), ולא תידרשו לסיסמה.
- לחצו על Continue ותנותבו למסך אימות של מכון ויצמן.
- הזינו את שם המשתמש והסיסמה המכוניים שלכם על מנת לגשת לממשק הדפדפן של Dropbox.
התחברות בתוכנת Dropbox במחשב
על מנת להתחבר לראשונה באמצעות תוכנת Dropbox במחשב:
- הזינו את כתובת הדואר האלקטרוני המכונית שלכם, והקפידו שחיווי Single sign-on enabled (התחברות מאוחדת פעילה) מופיע על המסך, מתחת לדואר האלקטרוני.
- לחצו על Get your link code על מנת לקבל קוד קישור.
- התוכנה תנתב אתכם לעמוד התחברות של מכון ויצמן. הזינו את שם המשתמש והסיסמה המכוניים שלכם, ולחצו על Login להתחברות.
- עמוד דפדפן ייטען, ויציג בפניכם קוד בן 15 סימנים. לחצו על Copy link code להעתקת הקוד.
- חזרו לחלון התוכנה של Dropbox ולחצו על Paste להדבקת הקוד, ולחצו לאחר מכן על Submit על מנת לשלוח אותו.
- ייתכן ותרצו ללחוץ על Advanced settings (הגדרות מתקדמות) בתחתית המסך כדי לשנות את מיקום הסנכרון של Dropbox, ולהשתמש בסינכרון סלקטיבי.
- לסיום, לחצו על Open my Dropbox folder לפתיחת תיקיית Dropbox שלכם.
עבודה שיתופית ושיתוף תכנים
למידע על עבודה שיתופית ושיתוף תכנים עם עמיתים, עיינו במדריך Dropbox על שיתוף קבצים ותיקיות (באנגלית).
מה לעשות אם קיים ברשותכם כבר חשבון Dropbox אישי משלכם
אם חשבון ה-Dropbox הקיים שלכם רשום על כתובת דואר אלקטרוני מכונית (עם הסיומת weizmann.ac.il@), אנו ממליצים שתשנו זאת ותשייכו אותו לכתובת דואר אלקטרוני פרטית (של ג׳ימייל, יאהו או ספקית אחרת). לאחר מכן נייצר עבורכם חשבון Dropbox מכוני חדש שמשויך לכתובת הדואר האלקטרוני המכונית שלכם, עם הסיומת weizmann.ac.il@.
במידה והחשבון הקיים שלכם רשום על כתובת חיצונית (כגון gmail@ או mit.edu@), ניצור עבורכם חשבון Dropbox מכוני חדש שמשויך לכתובת הדואר האלקטרוני המכונית שלכם (weizmann.ac.il@). חשבון ה-Dropbox האישי שלכם וכל התוכן שבו יוותרו בלא שינוי.
בכל מקרה, אנא פנו אל מוקד התמיכה בשלוחה 4444 לקבלת הנחיות נוספות.
היכן תוכלו לקבל סיוע?
תמיכה זמינה ישירות באתר Dropbox, בו תוכלו להגיש בקשות לסיוע מ-Dropbox או להיעזר בפורטל התמיכה של השירות.
למידע נוסף, עיינו במדריך למשתמש של Dropbox (באנגלית).
באפשרותכם גם לפתוח דרישת תמיכה מול מוקד התמיכה או ליצור עימו קשר בשלוחה 4444.