חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי 1 

 

סמסטר א, תשס"ט 2008-2009

מרצה
בועז קלרטג
שעת קבלה: ימי שלישי, 17-18
חדר 229, בניין שרייבר
טלפון: 03-6406957 

הקורס ניתן במקביל על ידי דר' ארטשטיין-אבידן. המבחן הסופי ובוחן האמצע יהיו משותפים.

מתרגלים
עומר פרידלנד, עמרי שטיין, אגור שלוחין 

שיעור:
ימי שלישי, 15-17, דאך 005 
ימי חמישי, 15-17, דאך 005
(השיעורים בפקולטה מתחילים עשר דקות אחרי השעה העגולה). 

בוחן אמצע:
ייערך בבוקר יום שישי, ה- 12 לדצמבר. משקל בוחן האמצע הוא 15% מהציון הסופי. ציון בוחן האמצע יילקח בחשבון רק אם הוא גבוה מציון המבחן הסופי (כלומר, בוחן האמצע הוא "מגן"). 

הגשת תרגילים:
חשוב מאוד. אי אפשר ללמוד חדו"א בלי לפתור תרגילים. חובה להגיש את כל התרגילים בזמן. תלמידים שהחסירו יותר מתרגיל אחד לא יוכלו לגשת למבחן הסופי. נסיבות מיוחדות (מחלה, מילואים, הריון וכו') יידונו בסוף הסמסטר. 

מבחן סופי:
מועד א: יום שני, 11/2/09, תשע בבוקר.
מועד ב: יום שישי, 17/4/09, תשע בבוקר. 

ספרות מומלצת:

  • ד. מייזלר, חשבון אינפינטסימלי, הוצאת אקדמון.
  • חשבון אינפינטסימלי I, האוניברסיטה הפתוחה, יחידות 1-8.
  • R. Courant & F. John, Introduction to Calculus and Analysis I, Springer.
  • V.A. Zorich, Mathematical Analysis I, Springer (המקור ברוסית).
  • תקצירי הרצאות של מ. סודין.
  • יש עוד לא מעט ספרים מצויינים באנגלית: Browder, Strichartz, Rudin, Rosenlicht, Shilov וכו'. 

סילבוס:

במהלך הקורס נכסה, פחות או יותר, את פרקים א-ו, ח-י"ב בספר של מייזלר, וככל הנראה גם את פרקים 24-22 בתקצירי ההרצאות של סודין העוסקים במספרים מרוכבים והמשפט היסודי של האלגברה. 

ספרים כלליים על מתמטיקה:

למרות שאין בהכרח קשר ישיר לחומר הנלמד בקורס חדו"א 1, כדאי לסטודנטים למתמטיקה ומדעים לקרוא (או לפחות להציץ) גם ספרים על המתמטיקה המיועדים לקהל המשכיל הרחב. זה עוזר להיכנס לאווירה ולהבין טוב יותר את התמונה הכללית. אני ממליץ בחום על שלושת הספרים הבאים:

  1. א. ה. פרנקל, מבוא למתמטיקה – בעיות ושיטות מן המתמטיקה החדישה, הוצאת מסדה.
  2. ו. מ. טיחומירוב, סיפורים על מקסימום ומינימום, הוצאת קשר חם, מאגנס. (תרגום מרוסית)
  3. R. Courant, H. Robbins, I. Stewart, What is Mathematics?, Oxford Press.

תרגילי בית (באדיבות עומר, עמרי ואגור):

 

שונות:

  1. נראה היה לי שלא כולם הבינו את ההוכחה שלכל מספר ממשי חיובי יש שורש. אולי סיכום השיעור יעזור? 
  2. בוחן האמצע.
  3. הצעה לפתרון בוחן האמצע. 
  4. הבחינה, מועד א.
  5. הצעה לפתרון הבחינה, מועד א
  6. הבחינה, מועד ב
  7. הבחינה, מועד מיוחד