• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  4. פרסומים

פרסומים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

    2024

  1. SSI-based instruction by secondary school teachers: what really happens in class?

    Alcaraz-Dominguez S., Shwartz Y. & Barajas M. (2024), International Journal of Science Education. 46, 18, p. 1944-1962

  2. 2023

  3. WhatsApp Discourse Throughout COVID-19: Towards Computerized Evaluation of the Development of a STEM Teachers Professional Learning Community

    Scherz Z., Salman A., Alexandron G. & Shwartz Y. (2023), International Journal of Artificial Intelligence in Education. 33, 4, p. 1120-1144

  4. From Ideal to PracticalA Design of Teacher Professional Development on Socioscientific Issues

    Eidin E. & Shwartz Y. (2023), Sustainability (Switzerland). 15, 14, 11394

  5. 2022

  6. Drawing as a Space for Social-Cognitive Interaction

    De Andrade V., Freire S., Baptista M. & Shwartz Y. (2022), Education Sciences. 12, 1, 45

  7. Students' mechanistic reasoning in practice: Enabling functions of drawing, gestures and talk

    de Andrade V., Shwartz Y., Freire S. & Baptista M. (2022), Science Education. 106, 1, p. 199-225

  8. 2021

  9. Promoting Self-Regulated Learning by Designing a Chemistry Online Blended Learning Environment

    Rosanne Eidelman R. & Shwartz Y. (2021), Long-term Research and Development in Science Education: What Have We Learned?. p. 44-70

  10. 2020

  11. Professional learning communities of science teachers: Theoretical and practical perspectives

    Eylon B. S., Scherz Z. & Bagno E. (2020), STEM Teachers and Teaching in the Digital Era:Professional Expectations and Advancement in the 21st Century Schools. p. 65-89

  12. A Holistic Approach to Incorporating Sustainability into Chemistry Education in Israel

    Shwartz Y., Eidin E., Marchak D., Kesner M., Green N. A., Marom E., Cahen D., Hofstein A. & Dori Y. J. (2020), Chemistry Education for a Sustainable Society Volume 1:High School, Outreach, & Global Perspectives. Vol. 1344. p. 125-160

  13. 2019

  14. Science teachers' pedagogical content knowledge development during enactment of socioscientific curriculum materials

    Bayram-Jacobs D., Henze I., Evagorou M., Shwartz Y., Aschim E. L., Alcaraz-Dominguez S., Barajas M. & Dagan E. (2019), Journal of Research in Science Teaching. 56, 9, p. 1207-1233

  15. 2015

  16. Technology to support teachers using evidence from student work to customize technology-enhanced inquiry units

    Matuk C. F., Linn M. C. & Eylon B. S. (2015), Instructional Science. 43, p. 229-257

  17. Designing Instruction to Improve Lifelong Inquiry Learning

    Linn M. C., Eylon B. S., Rafferty A. & Vitale J. M. (2015), Eurasia Journal Of Mathematics Science And Technology Education. 11, 2, p. 217-225

  18. 2013

  19. School and out-of-school science: A model for bridging the gap

    Fallik O., Rosenfeld S. & Eylon B. S. (2013), Studies in Science Education. 49, 1, p. 69-91

  20. 2011

  21. Towards accomplished practice in learning skills for science (LSS): The synergy between design and evaluation methodology in a reflective CPD programme

    Scherz Z., Bialer L. & Eylon B. S. (2011), Research in Science & Technological Education. 29, 1, p. 49-69

  22. 2010

  23. SCHOOL CHILDREN AS THE AGENTS FOR CHANGE

    Schmidt-Hopfeld I., Armiach M., Goldsmith R., Reifen R. & Eylon B. S. (2010)

  24. 2009

  25. Teaching scientific communication skills in science studies: Does it make a difference?

    Spektor-Levy O., Eylon B. S. & Scherz Z. (2009), International Journal of Science and Mathematics Education. 7, 5, p. 875-903

  26. 2008

  27. Teaching communication skills in science: Tracing teacher change

    Spektor-Levy O., Eylon B. S. & Scherz Z. (2008), Teaching and Teacher Education. 24, 2, p. 462-477

  28. Evidence-based professional development of science teachers in two countries

    Harrison C., Hofstein A., Eylon B. S. & Simon S. (2008), International Journal of Science Education. 30, 5, p. 577-591

  29. Developing effective teacher beliefs about learners: The role of sensitizing teachers to individual learning differences

    Rosenfeld M. & Rosenfeld S. (2008), Educational Psychology. 28, 3, p. 245-272

  30. A longitudinal study of junior high school students' conceptions of the structure of materials

    Margel H., Eylon B. S. & Scherz Z. (2008), Journal of Research in Science Teaching. 45, 1, p. 132-152

  31. Motivating teachers to enact free-choice project-based learning in science and technology (PBLSAT): Effects of a professional development model

    Fallik O., Eylon B. S. & Rosenfeld S. (2008), Journal of Science Teacher Education. 19, 6, p. 565-591

  32. Learning aut teachers' accomplishment in 'Learning Skills for Science' practice: The use of portfolios in an evidence-based continuous professional development programme

    Scherz Z., Bialer L. & Eylon B. S. (2008), International Journal of Science Education. 30, 5, p. 643-667

  33. 2006

  34. How to change students' images of science and technology

    Scherz Z. & Oren M. (2006), Science Education. 90, 6, p. 965-985

  35. Understanding teacher responses to constructivist learning environments: Challenges and resolutions

    Rosenfeld M. & Rosenfeld S. (2006), Science Education. 90, 3, p. 385-399

  36. From textiles to molecules - Teaching about fibers to integrate students' macro- and microscale knowledge of materials

    Margel H., Eylon B. S. & Scherz Z. (2006), Journal of Chemical Education. 83, 10, p. 1552-1556

  37. 2005

  38. "Scientific communication": An instructional program for high-order learning skills and its impact on students' performance

    Scherz Z., Spektor-Levy O. & Eylon B. S. (2005), Research and the Quality of Science Education. p. 231-243

  39. 2004

  40. "We Actually Saw Atoms with Our Own Eyes": Conceptions and Convictions in Using the Scanning Tunneling Microscope in Junior High School

    Margel H., Eylon B. S. & Scherz Z. (2004), Journal of Chemical Education. 81, 4, p. 558-566

  41. 2003

  42. Effect of knowledge integration activities on students' perception of the earth's crust as a cyclic system

    Kali Y., Orion N. & Eylon B. S. (2003), Journal of Research in Science Teaching. 40, 6, p. 545-565

  43. 2000

  44. Designing powerful learning environments and practical theories: The knowledge integration environment

    Eylon B. S. (2000), International Journal of Science Education. 22, 8, p. 885-890

  45. 1998

  46. Development, implementation and evaluation of a course in expert systems for high-school students (poster)

    Ragonis N., Shapiro E., Ben-Ari M. & Scherz Z. (1998), SIGMOD Record. 30, 3, p. 300

  47. 1990

  48. COGNITIVE IMPLICATIONS OF LEARNING PROLOG MISTAKES AND MISCONCEPTIONS

    Scherz Z., GOLDBERG D. & FUND Z. (1990), Journal of Educational Computing Research. 6, 1, p. 89-110

  49. 1987

  50. Hierarchical task analysis an approach for diagnosing students conceptual difficulties

    Eylon B. S., Ben-Zvi R. & Silberstein J. (1987), International Journal of Science Education. 9, 2, p. 187-196

  51. 1986

  52. What students say about science teaching, science teachers and science classes in Israel and the U.S.

    Hofstein A., Scherz Z. & YAGER R. (1986), Science Education. 70, 1, p. 21-30

  53. 1985

  54. The use of Lawson's test of formal reasoning in the Israeli science education context

    Hofstein A. & Mandler V. (1985), Journal of Research in Science Teaching. 22, 2, p. 141-152

  55. 1983

  56. מדעים ככלי למשאבי אנוש

    Hershkowitz R., Ben-Zvi R. & Eylon B. S. (1983), הד החינוך. 3

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק