לשילוב של בינה מלאכותית ונתוני עתק הפוטנציאל להוביל מהפיכות במחקר ועיצוב של סביבות ללמידה והוראה. שילוב זה מאפשר ללמוד התנהגות של לומדים בסביבות דיגיטליות בדרכים שלא היו אפשריות קודם לכן, ודרך כך להנחות אותנו בעיצוב סביבות למידה אפקטיביות ובפיתוח כלים ומנגנונים להוראה ולמידה מותאמת-אישית. זה מוקד המחקר של קבוצת המחקר שלי – ״שיטות חישוביות בהוראת המדעים״, המשלבת הוראת המדעים, בינה מלאכותית, מדעי הנתונים ואינטראקציית אדם-מחשב. בנוסף, הקבוצה עוסקת בהוראת מדעי המחשב, עם דגש על הוראה של למידת מכונה והוראה היברידית.
נושאים מרכזיים שבהם מתמקד המחקר בקבוצה הם: i) מחקר מבוסס-נתונים לניתוח והערכה של התנהגות לומדים בסביבות למידה מקוונות המוניות, עם דגש על הקשר בין עיצוב פדגוגי, תוכן פתוח, למידה משמעותית, והערכה אמינה; ii) בינה מלאכותית בשירות המורה: שיטות ומנגנונים לניתוח למידה והמלצה על תכנים בסביבות להוראת מדעים.
ללמידה מקוונת יש גם פוטנציאל להנגשת החינוך לכל, דרך פיתוח טכנולוגיות למידה שיאפשרו גישה לתכנים למידה איכותיים בעלויות נמוכות. לפיכך, על ידי שיפור הפדגוגיה של סביבות למידה מקוונות, אנו מקווים שהמחקר בקבוצה יתרום להפיכת חינוך מדעי איכותי לנגיש יותר ובמחיר סביר יותר.
זהו מחקר יישומי הנעשה תוך שיתוף פעולה עם חוקרים בהוראת המדעים, מפתחי תכנים וסביבות למידה, ומורים, מתוך מטרה משותפת להביא ערך פדגוגי מדיד ללומדים בישראל ובעולם.
הצטרפו אלינו! הקבוצה מחפשת סטודנטים מבריקים, עם רקע במדעי המחשב ולמידת מכונה, מדעי החברה או חינוך, וניסיון מעשי בתכנות.