הקבוצה עוסקת בחקר ופיתוח באספקטים השונים של הוראת מדע וטכנולוגיה בגילאי חטיבות הביניים: פיתוח חומרי הוראה, למידה והערכה מבוססי מחקר והטמעתם. בשנים האחרונות – קיימת התמקדות בחומרי למידה מקוונים בפלטפורמות שונות, תוך דגש על ההטרוגניות הגדולה של הלומדים בחט״ב ויצירת מסלולי לימוד דיפרנציאליים.
הבינה המלאכותית משנה ותשנה בעתיד את השדה החינוכי – את צורת הלמידה וההערכה, את האופן בו מורים משתמשים בה כעוזר הוראה וניהול למידה, ואת עבודת המדען. הקבוצה עוסקת בנושאים אלו וכן משתפת פעולה עם קבוצתו של פרופ׳ גיורא אלכסנדרון בפיתוח והטמעה של קוריקולום ״בינה מלאכותית למדעני העתיד״, מתוך רצון לחשוף בפני התלמידים הן את העקרונות המדעיים מאחורי בינה מלאכותית ואת האופן בו היא משולבת במחקר מדעי עכשווי.
הקבוצה גם עוסקת בפיתוח מסגרות חדשניות לפיתוח מקצועי של מורים, בדגש על קהילות מקצועיות לומדות.
עבודת הקבוצה מתבססת על נסיון מצטבר רב-שנים של פעילות במערכת החינוך, תוצאות מחקר בהוראת המדעים והטכנולוגיה, והערכה מתמשכת של הפעלת חומרי הלמידה. משוב ומחקר משמשים אותנו לאורך הדרך לשיפור חומרי הלמידה והתאמתם המירבית לצרכי המורה והתלמיד כאחד.