• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. כימיה
  4. פרויקטים
  5. PARSEL

PARSEL

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' אמריטוס אבי הופשטיין
  • ד"ר רחל ממלוק-נעמן

צוות פרויקט:

  • פרופ' רון בלונדר
  • ד"ר תמי לוי נחום
  • ד"ר מירה קיפניס

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

מטרתו של פרוייקט PARSEL לעודד מורים לנסות להתמודד עם בעיות בחינוך המדעי ולעודד אותם, בין באופן אישי ובין בתוך קבוצות של מורי מדעים, לנקוט באסטרטגיות יעילות כדי לחזק את הקשרים בין מדע וחינוך. תחום זה הוזנח בתוכניות לימודים רבות, ומכאן חוסר הפופולריות של נושאי המדע בבית הספר. PARSEL שם דגש על העובדה, שמורים ירגישו בעלות של המורים על הרעיונות החינוכיים שלהם ועל חומרי לימוד שמקורם במורים.

מטרות הפרוייקט

לחזק רשתות תקשורת בין מורים – רשתות הקיימות בין מורי מדעים באירופה, המערבות מורים, אנשי הכשרת מורים, מפתחי תוכניות לימודים, סגל בוחנים, מפקחים למדעים בבתי הספר וכדומה.

לחזק קשרים בין מקבלי החלטות בחינוך המדעי ברמה הלאומית והאירופאית.

לזהות ולהפיץ רעיונות וחומרי הוראה חדשים שמקדמים רלבנטיות בחינוך המדעי ומגבירים את העניין במדע ובקריירה הקשורה למדע בקרב התלמידים.

לעודד מורים לפתח ולהפיץ רעיונות הוראה וגישות שיחדדו לתלמידים ולחברה את הרלבנטיות בהוראת המדע, ושיגבירו את העניין של התלמידים בחינוך המדעי.

חינוך מדעי רלבנטי

חינוך מדעי רלבנטי יותר דוגל בביטול הוראת המדע בבית הספר בדרך בה "המורה במרכז" – גישה בה המורה מספק אינפורמציה, שנחשבת כמשעממת ולא פופולרית. PARSEL מבין את הצורך להשקיע מאמצים רבים בהדרכת המורים (בעזרת חברי הרשת) כדי שיעברו לגישת הוראה חברתית יותר, וכך לצמצם את הפער בין מדע ונושאי לימוד אחרים, במיוחד נושאים ממדעי החברה.
PARSEL, למרות שהוא רואה בחיזוק הרשת את מטרתו העיקרית כדי להשיג חינוך מדעי רלבנטי יותר, רואה במורים את המוקד העיקרי היכול להשפיע על יחס התלמידים כלפי מדע וכלפי קריירה מדעית. ההשפעה על המורים היא דרך פעילויות הרשת, במיוחד על ידי היוקרה המוצעת על ידי זכייה ב"מענק מורה המדע האירופאי". לכן PARSEL מנסה להדריך את המורים להיות חלק מרשת (חברים בארגון מורי מדע), במקום להיות מבודדים בבתי הספר. PARSEL מערב גם קשרים עם אנשים העוסקים בהכשרת מורים ועם מקבלי החלטות אחרים (אשר יכולים להיות או לא להיות חברים בארגוני המורים הרלבנטיים). כלומר, PARSEL מנסה לקשור בין מורי מדע, ארגונים של מורי מדע עם עוסקים בהכשרת מורים, קובעי מדיניות, מפתחי תוכניות לימודים, ואנשי תעשיה וארגוני תעשיה, בשאיפה למאמץ משותף, ברמה לא-ממשלתית, כדי להשלים מאמצים של משרד החינוך לקידום הוראת מדע בבתי הספר. כל זאת, כדי שההוראה תהיה רלבנטית, מעניינת, מועילה בחיי יומיום ותהווה בסיס מקצועי טוב, במיוחד למקצועות הקשורים למדע.

לקריאה נוספת:

  • PARSEL באתר קבוצת הכימיה
  • תיאור הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק