• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. כימיה
  4. פרויקטים
  5. פט"ל כימיה

פט"ל כימיה

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • ד"ר שלי ליבנה
  • פרופ' רון בלונדר

צוות פרויקט:

  • אהוד אבירן
  • חלי בוכריס
  • ד"ר שרון גלר
  • ד"ר ראיד שורוש
  • שרית שמאי

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

פט"ל היא סביבה מתוקשבת להוראת הכימיה שמפותחת בקבוצת הכימיה במכון ויצמן ונועדה לתת מענה מותאם אישית למורי תלמידי הכימיה...

 

הסביבה פותחה, במסגרת פרויקט פטל במחלקה להוראת המדעים, במטרה להנגיש למורים כלים להוראת הכימיה בגישה של הוראה ולמידה מותאמות אישית. מוקד מרכזי נוסף הוא עבודת תלמידים בצוותים המאפיינת את לימודי הכימיה, בדגש על יחידת המעבדה וההערכה החלופית. במסגרת קבוצת הכימיה במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, פותחו מאגרים ייחודיים של שאלות ומשימות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות למהלכי הוראה המותאמים למידע שנאסף. הוראה מותאמת אישית נוצרת תוך שימוש במאגרים אינטראקטיביים של שאלות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות לפעילויות הוראה המותאמים אישית ללומד ומבוססות על מידע שנאסף. התכנים בסביבה מתבססים על שני מקורות עיקריים: חומרים קיימים שפותחו בעבר ע"י מורים, קהילות ומרכזי המורים; וכן פיתוח של חומרים עדכניים ע"י מורים מובילים ובמסגרת תכניות להתפתחות מקצועית של מורים, שפותחו כדי להכשיר אותם להשתמש במאגרים האלה ולשלבם במהלכי ההוראה שלהם.

לקריאה נוספת:

 

  • אתר קבוצת הכימיה

מאמר:

  • Aviran, E., Easa, E., Livne, S., & Blonder, R. (2020). Implementation of a personalized online learning system towards creating hybrid learning and teaching in chemistry classes. In D., Glick; A., Cohen, & C., Chang (Eds.) Early warning systems and targeted interventions for student success in online courses (pp. 90-110). IGI Global. doi:10.4018/978-1-7998-5074-8.ch005

 

לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק