צוות מוביל:
- ד"ר גיורא אלכסנדרון
- ד"ר מוריה אריאלי
- אביגייל גורין-שלייפר
- טניה נזרצקי
צוות פרויקט:
- ד”ר ציפי הופמן
תקציר:
פיתוח יכולת הלומדים לבנות הסברים מדעיים הינו יעד מרכזי של הוראת המדעים. הערכה מעצבת המספקת משוב היא גורם מפתח בשיפור הכתיבה המדעית. אולם, הוראה מעצבת של כתיבה מדעית דורשת זמן רב מהמורים , והתוצאה היא שתהליכי הוראה מעצבת הכוללים משוב מותאם-אישית מתרחשים לעיתים נדירות בכיתות מדעיות. פרוייקט זה מנצל את ההתקדמות המואצת בתחום הבינה המלאכותית, ובעיקר – בניתוח שפה טבעית בעברית – לפיתוח של שיטות וכלים שיסייעו למורים בהערכה מעצבת של שאלות פתוחות במדעים.