צוות מוביל:
- ד"ר גיורא אלכסנדרון
- שי פרח
- רונית הלסטוך
- ביאטריס מרשנסקי
מזכירות ואדמיניסטרציה:
אביטל כהן אוןתקציר:
הבינה המלאכותית משפיעה יותר ויותר על מנגנוני קבלת ההחלטות שבבסיס המערכות הטכנולוגיות שסובבות אותנו, ועתידה לעצב את הקשר בין אדם למכונה בעשור הקרוב. כחלק מתהליך זה, הבינה המלאכותית, ובעיקר – תת-התחום של למידת מכונה (Machine Learning) – מתחילה לקבל מקום משמעותי בתוכניות הלימודים במדעי המחשב לתואר ראשון. בהמשך לתהליך זה, לאחרונה אושרו יחידות לימוד חדשות בנושא למידת מכונה לתוכנית הלימודים למדעי המחשב בתיכון. מחקר זה עוסק באתגרים בהכשרת מורים להוראת למידת מכונה כנושא מדעי, ובבניית תוכנית לימודים הממנפת את העושר אדיר של תכנים דיגיטליים זמינים ובאיכות גבוהה לטובת הוראה אפקטיבית של יחידות אלו. בנוסף להיבטים המדעיים והטכנולוגיים של הנושא, התוכנית עוסקת גם בהיבטים אתיים וחברתיים הנוגעים לשילוב בינה מלאכותית בקבלת החלטות.