• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי

צוות פרויקט:

  • מור פרייברון-ישרים

תקציר:

הוראת מושגים במדעי המחשב באמצעות רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

 

 

לימוד מדעי המחשב בבתי ספר יסודיים צבר פופולריות רבה בשנים האחרונות. היתרונות של לימוד מדעי המחשב בגיל כה צעיר כוללים את היכולת ללמוד במהירות ולעצב עמדות חיוביות כלפי המקצוע, במיוחד בקרב התלמידות. תלמידים בגיל צעיר מתמודדים עם קשיים כאשר הם לומדים מדעי המחשב בפעם הראשונה. לכן, יש לנקוט משנה זהירות ולהחליט מה בדיוק הם יכולים להבין וללמוד וכיצד?
חוקרים בחנו את ההשפעה של שימוש ברובוטיקה כדי ללמד מדעי המחשב לתלמידים צעירים. המחקר המתואר כאן נועד להבחין בין ביצוע המשימה לבין הבנת המושגים. שאלת המחקר העיקרית היא: אילו מושגים במדעי המחשב יכולים תלמידי בתי הספר היסודיים ללמוד ולהבין מהשתתפות בקורס מדעי המחשב מבוסס רובוטיקה?
אוכלוסיית המחקר כללה תלמידים מארבע כיתות ב' (גילאי 7-8) שהשתתפו בקורס במדעי המחשב. השיעורים נלמדו באמצעות הרובוט החינוכי Thymio וסביבת הפיתוח הגרפיVPL . הסילבוס התבסס על חומרי למידה קיימים שהותאמו לרמה הקוגניטיבית של התלמידים.
טקסונומיה של שש רמות פותחה כדי לאפיין את תוצאות הלמידה של הקורס. יכולות התלמידים נחקרו באמצעות ארבעה שאלונים שהתבססו על הטקסונומיה. התשובות לשאלונים הוערכו כמותית, ובנוסף נרשמו תצפיות שדה של השיעורים.
הניתוח הראה כי התלמידים היו מאוד מעורבים במהלך פעילות הרובוטיקה והייתה להם מוטיבציה גבוהה להצליח במשימותיהם. יתר על כן, הם למדו מושגים בסיסיים במדעי המחשב. למרות זאת, באשר למושגים מתקדמים במדעי המחשב, זוהה פער בין יכולות התלמידים בכיתה לבין ביצועיהם בשאלונים עליהם ענו ללא הרובוט וסביבתו.

זהו מחקר המאסטר של מור פרייברון-ישרים.

לקריאה נוספת:

  • Friebroon Yesharim, M., & Ben-Ari, M. (2018). Teaching Robotics Concepts to Elementary School Children. In Proceedings of the 8th International Conference on Robotics in Education, Sofia, Bulgaria. In W. Lepuschitz, M. Merdan, G. Koppensteiner, R. Balogh, & D. Obdržálek (Eds.), Robotics in Education, Recent Results and Developments, Advances in Intelligent Systems and Computing 630, 78-87. Berlin, Germany: Springer.
  • Friebroon Yesharim, M., & Ben-Ari, M. (2018). Teaching Computer Science Concepts through Robotics to Elementary School Children. International Journal of Computer Science Education in Schools, 2(3), 1-22.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק