• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי

צוות פרויקט:

  • מור פרייברון-ישרים

תקציר:

הוראת מושגים במדעי המחשב באמצעות רובוטיקה לתלמידי בתי ספר יסודיים

 

 

לימוד מדעי המחשב בבתי ספר יסודיים צבר פופולריות רבה בשנים האחרונות. היתרונות של לימוד מדעי המחשב בגיל כה צעיר כוללים את היכולת ללמוד במהירות ולעצב עמדות חיוביות כלפי המקצוע, במיוחד בקרב התלמידות. תלמידים בגיל צעיר מתמודדים עם קשיים כאשר הם לומדים מדעי המחשב בפעם הראשונה. לכן, יש לנקוט משנה זהירות ולהחליט מה בדיוק הם יכולים להבין וללמוד וכיצד?
חוקרים בחנו את ההשפעה של שימוש ברובוטיקה כדי ללמד מדעי המחשב לתלמידים צעירים. המחקר המתואר כאן נועד להבחין בין ביצוע המשימה לבין הבנת המושגים. שאלת המחקר העיקרית היא: אילו מושגים במדעי המחשב יכולים תלמידי בתי הספר היסודיים ללמוד ולהבין מהשתתפות בקורס מדעי המחשב מבוסס רובוטיקה?
אוכלוסיית המחקר כללה תלמידים מארבע כיתות ב' (גילאי 7-8) שהשתתפו בקורס במדעי המחשב. השיעורים נלמדו באמצעות הרובוט החינוכי Thymio וסביבת הפיתוח הגרפיVPL . הסילבוס התבסס על חומרי למידה קיימים שהותאמו לרמה הקוגניטיבית של התלמידים.
טקסונומיה של שש רמות פותחה כדי לאפיין את תוצאות הלמידה של הקורס. יכולות התלמידים נחקרו באמצעות ארבעה שאלונים שהתבססו על הטקסונומיה. התשובות לשאלונים הוערכו כמותית, ובנוסף נרשמו תצפיות שדה של השיעורים.
הניתוח הראה כי התלמידים היו מאוד מעורבים במהלך פעילות הרובוטיקה והייתה להם מוטיבציה גבוהה להצליח במשימותיהם. יתר על כן, הם למדו מושגים בסיסיים במדעי המחשב. למרות זאת, באשר למושגים מתקדמים במדעי המחשב, זוהה פער בין יכולות התלמידים בכיתה לבין ביצועיהם בשאלונים עליהם ענו ללא הרובוט וסביבתו.

זהו מחקר המאסטר של מור פרייברון-ישרים.

לקריאה נוספת:

  • Friebroon Yesharim, M., & Ben-Ari, M. (2018). Teaching Robotics Concepts to Elementary School Children. In Proceedings of the 8th International Conference on Robotics in Education, Sofia, Bulgaria. In W. Lepuschitz, M. Merdan, G. Koppensteiner, R. Balogh, & D. Obdržálek (Eds.), Robotics in Education, Recent Results and Developments, Advances in Intelligent Systems and Computing 630, 78-87. Berlin, Germany: Springer.
  • Friebroon Yesharim, M., & Ben-Ari, M. (2018). Teaching Computer Science Concepts through Robotics to Elementary School Children. International Journal of Computer Science Education in Schools, 2(3), 1-22.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק