• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. הוראת רקורסיה בבתי ספר יסודיים

הוראת רקורסיה בבתי ספר יסודיים

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • חן כהן

תקציר:

הוראת רעיון הרקורסיה לכיתות ה-ו, ללא שימוש בשפת תכנות, תוך שימוש בעזרים מוחשיים.

 

 

רקורסיה היא רעיון יסודי במדעי המחשב, אשר קשור באופן מהותי לשני רעיונות מרכזיים אחרים – הפשטה (abstraction) והיפוך (reversing). בספרות ידועים קשיים רבים של סטודנטים ותלמידי תיכון בהבנת רקורסיה במדעי המחשב, הנובעים בין השאר מהתפקיד המהותי של קופסה שחורה בשימוש ברקורסיה ומהחשיבה המעגלית. מחקר זה עוסק בהוראת רעיון הרקורסיה לתלמידים צעירים (כיתות ה'-ו'). בהתאם למסגרת ההוראה הספירלית של ברונר, הגישה היא לחשוף גם תלמידים צעירים לרעיון זה, באופן התואם את גילם, כלומר את רמת התפתחותם הקוגניטיבית.
בהתאם לכך, רעיון הרקורסיה נלמד כרעיון כללי, מחוץ להקשר אלגוריתמי (ובפרט תכנותי), וההוראה מסתמכת על עזרים מוחשיים. עזרים אלה מתייחסים לשלבי הבנה קוגניטיבית: מוחשי-צורני, מוחשי -חישובי ומופשט. היציאה מההקשר האלגוריתמי מאפשרת לעקוף את ההיבט של מעגליות, שהוא אחד ממכשולי הלמידה וההוראה הקשורים לרקורסיה.

זהו מחקר המאסטר של חן כהן.

ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק