• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. הוראת רקורסיה בבתי ספר יסודיים

הוראת רקורסיה בבתי ספר יסודיים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • חן כהן

תקציר:

הוראת רעיון הרקורסיה לכיתות ה-ו, ללא שימוש בשפת תכנות, תוך שימוש בעזרים מוחשיים.

 

 

רקורסיה היא רעיון יסודי במדעי המחשב, אשר קשור באופן מהותי לשני רעיונות מרכזיים אחרים – הפשטה (abstraction) והיפוך (reversing). בספרות ידועים קשיים רבים של סטודנטים ותלמידי תיכון בהבנת רקורסיה במדעי המחשב, הנובעים בין השאר מהתפקיד המהותי של קופסה שחורה בשימוש ברקורסיה ומהחשיבה המעגלית. מחקר זה עוסק בהוראת רעיון הרקורסיה לתלמידים צעירים (כיתות ה'-ו'). בהתאם למסגרת ההוראה הספירלית של ברונר, הגישה היא לחשוף גם תלמידים צעירים לרעיון זה, באופן התואם את גילם, כלומר את רמת התפתחותם הקוגניטיבית.
בהתאם לכך, רעיון הרקורסיה נלמד כרעיון כללי, מחוץ להקשר אלגוריתמי (ובפרט תכנותי), וההוראה מסתמכת על עזרים מוחשיים. עזרים אלה מתייחסים לשלבי הבנה קוגניטיבית: מוחשי-צורני, מוחשי -חישובי ומופשט. היציאה מההקשר האלגוריתמי מאפשרת לעקוף את ההיבט של מעגליות, שהוא אחד ממכשולי הלמידה וההוראה הקשורים לרקורסיה.

זהו מחקר המאסטר של חן כהן.

ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק