• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. הוראת אי-דטרמיניזם במדעי המחשב

הוראת אי-דטרמיניזם במדעי המחשב

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני
  • ד"ר נועה לוינשטיין (המכללה האקדמית נתניה)

תקציר:

הפרויקט עוסק בניתוח מעמיק של מושג האי-דטרמיניזם – רעיון יסודי מופשט ומאתגר במדעי המחשב – על היבטיו השונים, ובתהליכי הוראה ולמידה של המושג.

 

 

אי-דטרמיניזם הוא רעיון מרכזי במדעי המחשב המתבטא בכמה אופנים. בהקשרים מסוימים אי-דטרמיניזם הוא תוצר של אילוץ חיצוני שיש למצוא דרך למדל אותו (למשל, במערכות עם התנהגויות לא צפויות) ובמקרים אחרים אי-דטרמיניזם הוא כלי שמאפשר להביע חוסר העדפה מכוון. זהו רעיון שעבר גלגולים רבים במהלך ההיסטוריה של מדעי המחשב שהתבטאו באופני הוראה שונים. הפרויקט ממשיך סדרה של מחקרים קודמים העוסקים באי-דטרמיניזם ועוסק בשני היבטים, תיאורטי ואמפירי: ההיבט התיאורטי עוסק בהתפתחות ההיסטורית של המושג במדעי המחשב ובהוראת מדעי המחשב, ההיבט האמפירי עוסק בהוראת ולמידת המושג בהקשרים קוריקולריים שונים, אצל תלמידי תיכון וסטודנטים באוניברסיטה. הממצאים מצביעים על כך שתלמידים מסוגלים להבין את המושג למרות אופיו המופשט ואין צורך בעיבוד-יתר שלו, שאמנם מקל על הלמידה אך גם מהווה ויתור מראש על יעדי למידה מסוימים, ובפרט על תפיסת אופיו האמיתי של הרעיון.

לקריאה נוספת:

  • Armoni, M., & Gal-Ezer, J. (2003). Non-determinism in CS high-school curricula. In Proceedings of the 33rd ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference (FIE03, Boulder, CO), F2C-18-23. IEEE.
  • Armoni, M., & Gal-Ezer, J. (2006). Introducing non-determinism. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 25(4), 325-359.
  • Armoni, M., & Gal-Ezer, J. (2007). Non-determinism: An abstract concept in computer science studies. Computer Science Education, 17(4), 243-262.
  • Armoni, M., Lewenstein, N., & Ben-Ari, M. (2008). Teaching students to think nondeterministically. In Proceedings of the 39th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE08), Portland, OR, 4-8.
  • Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2008). The concept of nondeterminism: Its development and implications for teaching. Science & Education, 18(8), 1005-1030. 
    Reprinted in Inroads – SIGCSE Bulletin (2009), 41(2), 141-160.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., & Harel, D. (2013). On Teaching Programming with Nondeterminism. In Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2013), Aarhus, Denmark, 71-74).
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2016). Teaching nondeterminism through programming. Informatics in Education 15(1), 1-23.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק