• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. השפעת פעילויות ברובוטיקה על למידה ועל עמדותיהם של תלמידים בחטיבת הביניים

השפעת פעילויות ברובוטיקה על למידה ועל עמדותיהם של תלמידים בחטיבת הביניים

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • פאטימה קאלותי-חאלאק

תקציר:

ההשפעה של השתתפות בתחרויות רובוטיקה על הבנת מושגי STEM בקרב תלמידי חטיבת הביניים ועל עמדותיהם ביחס לתחרויות רובוטיקה וביחס ללימודי STEM.

 

 

הפרויקט בוחן את ההשפעה של השתתפות בפעילויות רובוטיקה על למידה משמעותית של מושגי STEM (בנושאי מדעי המחשב, הנדסה, מתמטיקה ופיזיקה), על עמדות ומוטיבציה ביחס לפעילויות רובוטיקה ועל עמדות, כוונות ומוטיבציה ביחס ללימודי STEM. אוכלוסיית המחקר כללה תלמידי חטיבות ביניים אשר השתתפו בתחרויות FIRST® LEGO® League. הממצאים מראים כי במהלך ההכנה לתחרויות אירעה למידה משמעותית כמעט אצל כל הסטודנטים, אם כי הסטודנטים נבדלו ברמות הקוגניטיביות של הלמידה. באשר לעמדות ולמוטיבציה לא נמצאו הבדלים משמעותיים לפני תחילת הפעילויות ובסיומן. מרבית הסטודנטים החלו עם מוטיבציה גבוהה ועמדות חיוביות וכך היה גם בסיום הפעילויות.

זהו מחקר הדוקטורט של פאטימה קאלותי-חלאק.

לקריאה נוספת:

  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). Students' attitudes and motivation during robotics activities. In Proceedings of the 10th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'15), London, UK, 102-110.
  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). The effectiveness of robotics competitions on students' learning of computer science. International Olympiad in Informatics 9, 89-112.
  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2019). The effectiveness of robotics competitions on students' learning of computer science. Informatics in Education, 18(1), 105-129.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק