• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. השפעת פעילויות ברובוטיקה על למידה ועל עמדותיהם של תלמידים בחטיבת הביניים

השפעת פעילויות ברובוטיקה על למידה ועל עמדותיהם של תלמידים בחטיבת הביניים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • פאטימה קאלותי-חאלאק

תקציר:

ההשפעה של השתתפות בתחרויות רובוטיקה על הבנת מושגי STEM בקרב תלמידי חטיבת הביניים ועל עמדותיהם ביחס לתחרויות רובוטיקה וביחס ללימודי STEM.

 

 

הפרויקט בוחן את ההשפעה של השתתפות בפעילויות רובוטיקה על למידה משמעותית של מושגי STEM (בנושאי מדעי המחשב, הנדסה, מתמטיקה ופיזיקה), על עמדות ומוטיבציה ביחס לפעילויות רובוטיקה ועל עמדות, כוונות ומוטיבציה ביחס ללימודי STEM. אוכלוסיית המחקר כללה תלמידי חטיבות ביניים אשר השתתפו בתחרויות FIRST® LEGO® League. הממצאים מראים כי במהלך ההכנה לתחרויות אירעה למידה משמעותית כמעט אצל כל הסטודנטים, אם כי הסטודנטים נבדלו ברמות הקוגניטיביות של הלמידה. באשר לעמדות ולמוטיבציה לא נמצאו הבדלים משמעותיים לפני תחילת הפעילויות ובסיומן. מרבית הסטודנטים החלו עם מוטיבציה גבוהה ועמדות חיוביות וכך היה גם בסיום הפעילויות.

זהו מחקר הדוקטורט של פאטימה קאלותי-חלאק.

לקריאה נוספת:

  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). Students' attitudes and motivation during robotics activities. In Proceedings of the 10th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'15), London, UK, 102-110.
  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2015). The effectiveness of robotics competitions on students' learning of computer science. International Olympiad in Informatics 9, 89-112.
  • Kaloti-Hallak, F., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2019). The effectiveness of robotics competitions on students' learning of computer science. Informatics in Education, 18(1), 105-129.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק