• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. עמדות וכוונות עתידיות של תלמידים בחטיבת ביניים ביחס ללימודי מדעים בעקבות השתתפות בפעילויות רובוטיקה

עמדות וכוונות עתידיות של תלמידים בחטיבת ביניים ביחס ללימודי מדעים בעקבות השתתפות בפעילויות רובוטיקה

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי

צוות פרויקט:

  • ד"ר רונית בן בסט לוי

תקציר:

המחקר משתמש במסגרת של TPB (Theory of Planned Behavior) כדי לבחון את עמדותיהם וכוונותיהם העתידיות של תלמידי חטיבת ביניים אשר השתתפו בפעילויות רובוטיקה, בנוגע ללימודי מדעי הטבע ומדעי המחשב.

 

 

הפרויקט מתמקד בעמדות וכוונות של תלמידי חטיבות ביניים ביחס למקצועות מדעי הטבע ומדעי המחשב לאחר השתתפות בפעילויות רובוטיקה חוץ-קוריקולריות (תחרויות) או קוריקולריות. הממצאים הראו כי בעקבות הפעילויות התלמידים חשים כי הם מתקרבים לעולם המדע, ומתנהלים כמו חוקרים. השימוש ברובוטים איפשר להם לטעות ולתקן את הטעויות שלהם. הפעילויות בתחרויות הרובוטיקה סיפקו פלטפורמה לעיסוק במקצועות מדעיים ולשילובם עם תכנות רובוטים. המחקר סיפק הוכחה אמפירית לכך שלעיסוק ברובוטיקה בחטיבת הביניים יש השפעה חיובית על רצונם של התלמידים ללמוד מקצועות מדעיים גם בחטיבה העליונה.

לקריאה נוספת:

  • Ben-Bassat Levy, R., & Ben-Ari, M. (2015). Robotics activities—Is the investment worthwhile? In Proceedings of the 8th International Conference on Informatics in Schools (ISSEP'15), Ljubljana, Slovenia. In A. Brodnik & J. Vahrenhold (Eds.), Lecture Notes in Computer Science 9378, 22-31. Berlin, Germany: Springer.
  • Ben-Bassat Levy, R., & Ben-Ari, M. (2017). The Evaluation of Robotics Activities for Facilitating STEM Learning. In Proceedings of the 8th International Conference on Robotics in Education, Sofia, Bulgaria. In W. Lepuschitz, M. Merdan, G. Koppensteiner, R. Balogh, & D. Obdržálek (Eds.), Robotics in Education, Recent Results and Developments, Advances in Intelligent Systems and Computing 630, 132-137. Berlin, Germany: Springer.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק