• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. הוראת אבסטרקציה במדעי המחשב לתלמידים צעירים

הוראת אבסטרקציה במדעי המחשב לתלמידים צעירים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • דוד שטטר

תקציר:

הפשטה היא רעיון יסודי במדעי המחשב אשר ידוע כמאתגר להוראה ולמידה. הפרויקט עוסק בהוראת הפשטה כחלק מלימודי מדעי המחשב בחטיבת הביניים.

 

 

הפשטה היא אחד הרעיונות היסודיים ביותר של מדעי המחשב. מחקרים מראים כי למידה משמעותית של הפשטה במדעי המחשב היא אתגר קשה להשגה. המחקר בחן את יישומה של מסגרת להוראת הפשטה במדעי המחשב במסגרת תכנית לימודים במדעי המחשב לחטיבות הביניים. ממצאי המחקר מראים כיצד ניתן להשתמש במסגרת ההוראה לצורך הוראת המקצוע בכיתה ז' ומצביעים על האפקטיביות הגבוהה שלה. התלמידים אשר למדו תוך שימוש במסגרת רכשו יכולות גבוהות של הפשטה במדעי המחשב בהשוואה לתלמידים אחרים. במסגרת המחקר פותחה הגדרה אופרטיבית של הפשטה במדעי המחשב המהווה בסיס למסגרת הערכה מעמיקה של יכולות ההפשטה.

זהו מחקר הדוקטורט של דוד שטטר.

 

Scratch is developed by the Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab.

לקריאה נוספת:

  • Armoni, M. (2013). On teaching abstraction in computer science to novices. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 32(3), 265-284.

  • Statter, D., & Armoni. M. (2016). Teaching abstract thinking in introduction to computer science for 7th graders. In J. Vahrenhold, & E. Barendsen (Eds.) Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE2016, Münster, Germany). (pp. 80-83). New-York, NY: ACM.

  • Statter, D., & Armoni. M. (2017). Learning abstraction in computer science: a gender perspective. In E. Barendsen, & P. Hubwieser (Eds.) Proceedings of the 12th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE2017, Nijmegen, the Netherlands). (pp. 5-14). New-York, NY: ACM.

  • Statter, D, and Armoni, M. (2020). Teaching Abstraction in Computer Science to 7th Grade Students. ACM Transactions on Computing Education, 20(1), 8:1-37.

ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק