• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. השפעת פעילויות מדעי המחשב ללא מחשב (CS unplugged) על עמדות של תלמידים כלפי מדעי המחשב ותפיסותיהם את התחום

השפעת פעילויות מדעי המחשב ללא מחשב (CS unplugged) על עמדות של תלמידים כלפי מדעי המחשב ותפיסותיהם את התחום

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • רבקה טאוב

תקציר:

הפרויקט עוסק בהשפעתן של פעילויות מדעי המחשב ללא מחשב (CS Unplugged) בחטיבת הביניים על עמדותיהם וכוונותיהם של התלמידים ביחס למדעי המחשב ועל תפיסותיהם את התחום.

 

 

תלמידים רבים מחזיקים בתפיסות שגויות ביחס למהות התחום של מדעי המחשב ובעמדות שליליות כלפיו. כדי להתמודד עם התופעה פותח ע"י חוקרי מדעי המחשב בעלי עניין בחינוך אוסף של פעילויות בשם CS Unplugged (מדעי המחשב ללא מחשב). פעילויות אלו נועדו לחשוף ילדים למושגים מרכזיים במדעי המחשב באופן מהנה, ללא צורך במחשב. בפרויקט זה בחנו את השפעתן של הפעילויות על תלמידי חטיבת ביניים שהשתתפו בהן. בפרט, נבחנה השפעת הפעילויות על תפיסתם את מהות מדעי המחשב, את מאפייני העיסוק בתחום ומאפייני העוסקים בו. הממצאים מראים כי למרות שהתלמידים הראו הבנה מסוימת של טבע התחום הם תפסו את המחשב כמהות התחום ולא ככלי, בניגוד לכוונת מפתחי הפעילויות. אנו מציעים שינויים מסוימים באופן העברת הפעילויות כדי להגדיל את השפעתן על תפיסות התלמידים ביחס לטבע התחום.

זהו מחקר המאסטר של רבקה טאוב.

לקריאה נוספת:

  • Taub, R., Ben-Ari, M., & Armoni, M. (2009). The effect of CS unplugged on middle-school students' views of CS. In Proceedings of the 14th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'09), Paris, France, 99-103.
  • Taub, R., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2012). CS unplugged and middle-school students’ views, attitudes, and intentions regarding CS. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 12(2), 1-29.‏
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק