• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. התרומה של מדעי המחשב ללמידת פיזיקה חישובית

התרומה של מדעי המחשב ללמידת פיזיקה חישובית

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • רבקה טאוב

תקציר:

המחקר עוסק בהשפעות של בניית סימולציה ממוחשבת של מערכת פיזיקלית על תהליכי למידה של רעיונות ומושגים בפיזיקה.

 

 

המחקר בוחן את תהליך הלמידה המושרה ע"י קורס מדע חישובי לתלמידי תיכון (הנלמד לבגרות במכון דוידסון). המחקר מתמקד ביחסים בין הדיסציפלינות של פיזיקה ומתמטיקה ובין הדיסציפלינה של מדעי המחשב בהקשר של הקורס, ובהשפעה של העיסוק במדעי המחשב במסגרת הקורס על תהליכי הלמידה בפיזיקה. בפרט, אנו מנתחים ומאפיינים את התרומה של מדעי המחשב ללמידה משמעותית של רעיונות ומושגים בפיזיקה. ממצאים מראים שללמידת פיזיקה בהקשר של מדעי המחשב ישנם יתרונות וחסרונות. מחד, מדעי המחשב תורמים ללמידת פיזיקה והתרומה מתבטאת בשלבים שונים של תהליך הלמידה. למשל, כאשר התלמידים בונים סימולציה ממוחשבת של מערכת פיזיקלית הם למעשה מייצגים את הידע הפיזיקלי שלהם בדרך אחרת. הייצוג הקונקרטי הזה של הידע שלהם משקף להם אותו ולכן משמש כאבן בוחן בעזרתה הם יכולים להעריך את הידע שלהם. עוד ראינו כי בהקשר של קורס מדע חישובי מדעי המחשב תומכים ומעודדים התפתחות של אסטרטגיות מתקדמות יותר לפתרון בעיות. מאידך, למידת יותר מדיסציפלינה אחת בו זמנית גורמת לעיתים לבלבול בקרב התלמידים. אנו מסיקים כי רצוי להוסיף תמיכה מותאמת בעת למידת הקורס, כזו שתחזק את היתרונות ותחליש את החסרונות בלמידת קורס אינטרדיסציפלינרי כזה.

זהו מחקר הדוקטורט של רבקה טאוב.

לקריאה נוספת:

 

  • Taub, R., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2013). The contribution of computer science to learning computational physics. In Proceedings of the 6th International Conference on Informatics in Schools (ISSEP'13), Oldenburg, Germany. In I. Diethelm & R. Mittermeir (Eds.), Lecture Notes in Computer Science 7780, 127-137. Berlin, Germany: Springer.
  • Taub, R., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2014). Abstraction as a bridging concept between computer science and physics. In Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'14), Berlin, Germany, 16-19.
  • Taub, R., Armoni, M., Bagno, E., & Ben-Ari, M. (2015). The effect of computer science on physics learning in a computational science environment. Computers & Education 87, 10-23.
  • Taub, R., Armoni, M., and Ben-Ari, M. (2018). Physics conceptual understanding in a computational science course. Journal of Computational Science Education, 9(2), 2-13.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק