• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. סוגיות בהוראת LSC והפרדיגמה של תכנות מונחה תרחישים

סוגיות בהוראת LSC והפרדיגמה של תכנות מונחה תרחישים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' דוד הראל
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • גיורא אלכסנדרון
  • מיכל גורדון

תקציר:

הפרויקט עוסק בשימוש בפרדיגמה החדשה של תכנות מבוסס תרחישים בשפת התכנות הוויזואלית LSC.

 

 

המחקר בוחן את הפרדיגמה החדשה של תכנות מבוסס-תרחישים, המבוטאת בשפת התכנות LSC. כיצד ניתן להשתמש בפרדיגמה זו כדי להציג רעיונות יסודיים של מדעי המחשב? כיצד משפיע ניסיון קודם בפרדיגמה אחרת (כגון תכנות מונחה עצמים) על לימוד הפרדיגמה החדשה? כיצד השימוש בפרדיגמה זו משפיע על אסטרטגיות לפתרון בעיות? הממצאים מאפיינים את ההשפעה של הניסיון הקודם של סטודנטים על עמדותיהם כלפי LSC ועל עבודתם עם LSC. הממצאים מראים גם כי בעת עבודה עם LSC ותכנות מבוסס-תרחישים הפרספקטיבה של הסטודנטים נוטה להיות מוכוונת-משתמש ולא מוכוונת-מימוש וכי LSC ותכנות מבוסס תרחישים תומכים בהטמעת הרעיונות של הפשטה ואי-דטרמיניזם. המחקר נעשה בהקשר של אוכלוסיות מחקר שונות – סטודנטים לתארים מתקדמים ותלמידי תיכון.

זהו מחקר הדוקטורט של גיורא אלכסנדרון.

לקריאה נוספת:

 

  • Alexandron, G., Armoni, M., & Harel, D. (2011). Programming with the user in mind. Proceedings of the Annual Conference of the Psychology of Programming Interest Group. (PPIG 2011). York, UK: University of York
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., & Harel, D. (2012). The effect of previous programming experience on the learning of scenario-based programming. In Proceedings of the 12th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Tahko, Finland, 151-159.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., & Harel, D. (2013). On Teaching Programming with Nondeterminism. In Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'13), Aarhus, Denmark, 71-74.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2014). Scenario-based programming: Reducing the cognitive load, fostering abstract thinking. In Companion Proceedings of the 36th International Conference on Software Engineering (ICSE 2014), Hyderabad, India, 311-320.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., and Harel, D. (2014). Scenario-based programming, usability-oriented perception. ACM Transactions on Computing Education, 14(3), 21:1-23.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2016). Teaching nondeterminism through programming. Informatics in Education 15(1), 1-23.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2017). Teaching scenario-based programming: an additional paradigm for the high school computer science curriculum, Part 1. Computing in Science & Engineering, 19(5), 58-67.
  • Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2017). Teaching scenario-based programming: an additional paradigm for the high school computer science curriculum, Part 2. Computing in Science & Engineering, 19(6), 64-71.

 

ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק