• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. מדעי המחשב בחטיבות הביניים

מדעי המחשב בחטיבות הביניים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מוטי בן ארי
  • ד"ר מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • ד"ר אורני מרבאום-סלנט
  • פאטימה קאלותי-חאלאק

תקציר:

הפרויקט עוסק בהוראת רעיונות ומושגים במדעי המחשב דרך סביבת Scratch בעזרת ספר לימוד חדש המתאים לחטיבות הביניים.

 

במסגרת הפרויקט נכתב ספר לימוד לתלמידי חטיבות הביניים העוסק בהוראת רעיונות ומושגים במדעי המחשב דרך סביבת Scratch. הוראת המקצוע בעזרת הספר נחקרה בהיבטים שונים: הראינו כי תלמידי חטיבת הביניים יכולים להבין רעיונות ומושגים של מדעי המחשב, בדקנו את ההשפעה של הלמידה בחטיבת הביניים על למידת מדעי המחשב בתיכון והראינו תבניות תכנותיות שנמצאו בפתרונותיהם של התלמידים והושפעו מהסביבה בה עבדו.

 

Scratch is developed by the Lifelong Kindergarten Group at the MIT Media Lab.

אתר הפרויקט

לקריאה נוספת:

 

  • Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2010). Computer Science Concepts in Scratch. Rehovot, Israel: Weizmann Institute of Science.
  • Meerbaum-Salant, O., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2010). Learning computer science concepts with Scratch. In M. E. Caspersen, M. Clancy, & K. Sanders (Eds.), Proceedings of the sixth International Workshop on Computing Education Research (ICER10, Aaarhus, Denmark) (pp. 69-76)
  • Meerbaum-Salant, O., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2011). Habits of programming in Scratch. In G. Rößling, T. Naps, & C. Spannagel (Eds), Proceedings of the 16th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, (ITiCSE11, Darmstadt, Germany) (pp. 168-172). 
  • Gordon, M., Marron, A., & Meerbaum-Salant O. (2012). Spaghetti for the main course?: observations on the naturalness of scenario-based programming. In Proceedings of the 17th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'12), Haifa, Israel, 198-203. 
  • Meerbaum-Salant, O., Armoni, M., & Ben-Ari, M. (2013). Learning Computer Science Concepts with Scratch. Computer Science Education, 23(3), 239-264.
  • Armoni, M., Meerbaum-Salant, O., & Ben-Ari, M. (2015). From Scratch to “Real” Programming. ACM Transactions on Computing Education, 14(4), 25:1-15.

 

לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק