• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי המחשב
  4. פרויקטים
  5. ידע פדגוגי-תכני של מורים למדעי המחשב: זיקוק, הנגשה והשפעת התהליך על הפיתוח המקצועי של המשתתפים

ידע פדגוגי-תכני של מורים למדעי המחשב: זיקוק, הנגשה והשפעת התהליך על הפיתוח המקצועי של המשתתפים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' מיכל ארמוני

צוות פרויקט:

  • ד"ר עפרה ברנדס

תקציר:

הפרויקט מציע שימוש במחקר פעולה לזיקוק מקטעי ידע פדגוגי תכני של מורים למדעי המחשב ובוחן את השלכות התהליך על המורים.

 

 

ידע תוכן פדגוגי של המורים (PCK) הוא גורם חשוב בכל הנוגע לתהליכי הוראה ולמידה וממלא תפקיד חשוב בהכשרת מורים ובתהליכי ההתפתחות המקצועית שלהם. מעט מאוד ידוע על דרכים יעילות להפקת מקטעים תקפים ואמינים של PCK של מורים למדעי המחשב. פרויקט זה עוסק באסטרטגיה חדשה לזיקוק מקטעי PCK מבוססי מחקר מתוך עבודתם המעשית של מורים מנוסים למדעי המחשב בתיכון. אסטרטגיה זו משלבת מחקר פעולה המתבצע על ידי המורים בכיתותיהם, כחלק מסדנה רחבת היקף לפיתוח מקצועי של מורים בהקשר חברתי עשיר. המחקר בוחן את הצלחתה והיתכנותה של אסטרטגיה זו, כמו גם את השלכותיה על התפתחותם המקצועית של המורים.

לקריאה נוספת:

  • Brandes, O., & Armoni, M. (2019). Using action research to distill research-based segments of pedagogical content knowledge of K-12 computer science teachers. In Proceedings of the 24th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'19), Aberdeen, Scotland, UK, 485-491.
  • Brandes, O., & Armoni, M. (2019). The effects of a professional development workshop focusing on action research on the practice of high-school computer science teachers. In Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'19), Glasgow, Scotland, UK, 13:1-10.
  • Brandes, O., & Armoni, M. (2020). Towards a holistic reservoir of research-based PCK segments of K-12 computer science teachers. In Proceedings of the 25th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'20), Trondheim, Norway (virtual conference), 131-137.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק