צוות מוביל:
- פרופ' מיכל ארמוני
- ד"ר איריס גבר-רוזנבלום, המכללה האקדמית תל אביב-יפו
- ד"ר דוד שטטר, מכללת אפקה להנדסה
תקציר:
רדוקציה היא כלי מרכזי במדעי המחשב. המחקר בוחן אסטרטגיה חדשה להוראת רדוקציה באופן מפורש, כחלק מקורס לתלמידי תואר ראשון העוסק באלגוריתמים.
המחקר ממשיך סדרה של מחקרים קודמים העוסקים ברדוקציה. רדוקציה היא כלי מרכזי במדעי המחשב אשר רלבנטי בהקשרים שונים של התחום, ביניהם פיתוח אלגוריתמים, מבני נתונים, חישוביות וסיבוכיות. עם זאת, תכניות להוראת מדעי המחשב נותנות מענה חלקי להוראת רדוקציה, המוגבל במקרים רבים רק להקשרים מסוימים. במחקר נבחנת אסטרטגיה חדשה להוראת רדוקציה באופן מפורש, כחלק מקורס אלגוריתמים הנלמד במסגרת התואר הראשון.
לקריאה נוספת:
- Armoni, M., & Gal-Ezer, J. (2005). Teaching reductive thinking. Mathematics and Computer Education, 39(2), 131-142.
- Armoni, M., Gal-Ezer, J., & Tirosh, D. (2005). Solving problems reductively. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 113-129.
- Armoni, M., & Gal-Ezer, J. (2006). Reduction – an abstract thinking pattern: The case of the computational models course. In Proceedings of the 37th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE'06), Houston, TX, USA, 389-393.
- Armoni, M., Gal-Ezer, J., & Hazzan, O. (2006). Reductive thinking in undergraduate CS courses. In Proceedings of the 11th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'06), Bologna, Italy, 133-137.
- Armoni, M., Gal-Ezer, J., & Hazzan O. (2006). Reductive thinking in computer science. Computer Science Education, 16(4), 281-301.
- Armoni, M. (2008). Reductive thinking in a quantitative perspective: The case of the algorithm course. In Proceedings of the 13th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE08), Madrid, Spain, 53-57.
- Armoni, M. (2009). Reduction in CS: A (mostly) quantitative analysis of reductive solutions to algorithmic problems. Journal on Educational Resources in Computing, 8(4), 11:1-30.
- Gaber, I., Armoni, M., & Statter, D. Teaching Reduction as an Algorithmic Problem-Solving Strategy. Accepted to the 3rd International Conference on Computer Science and Technologies in Education (CSTE 2021), Beijing, China.