• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי כדור הארץ
  4. פרויקטים
  5. פיתוח יכולות חשיבה

פיתוח יכולות חשיבה

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' ניר אוריון

צוות פרויקט:

  • אורית בן צבי – אסרף
  • תמר בסיס-כצמן
  • יוסי גודוביץ'
  • ג'ף דאדיק
  • רונית לאוב
  • אושר פישצנג
  • יעל קלי

תקציר:

מחקר זה מתמקד בתרומת מדעי כדור הארץ בפיתוח מיומנויות קוגניטיביות כגון חשיבה לוגית (מעבר מתצפיות למסקנות); חשיבה תלת מימדית; חשיבה מעגלית; חשיבה מערכתית; חשיבה במימד הזמן העמוק.

לקריאה נוספת:

  • Kali, Y. and Orion, N. (1996). Relationship between Earth science education and spatial visualization. Journal of Research in Science Teaching. 33, 369-391.
  • Kali, Y. and Orion, N. (1997). Software for assisting high school students in the spatial perception of geological structures. Journal of Geoscience Education. 45, 10-21.
  • Orion, N., Ben-Chaim, D. and Kali, Y. (1997). Relationship between earth science education and spatial visualization. Journal of Geoscience Education. 45, 129-132.
  • Dodick, J. and Orion, N. (2003). Cognitive factors effecting student understanding of geologic time. The Journal of Research in Science Teaching. 40, 415-442.
  • Dodick, J., and Orion, N. (2003). Measuring student understanding of geological time. Science Education. 87, 708-731.
  • Kali, Y., Orion, N. and Eylon, B. (2003). The effect of knowledge integration activities on students' perception of the earth's crust as a cyclic system. The Journal of Research in Science Teaching. 40(6), 545-565
  • Ben-Zvi-Assaraf, O. and Orion, N. (2005). The development of system thinking skills in the context of earth system education. Journal of Research in Science Teaching. 42, 1-43.
  • Orion, N. and Kali, Y. (2005). The effect of an earth science learning program on students’ scientific thinking skills Journal of Geosciences Education. 53, 387-393.
  • Ben-zvi-Assaraf, O. and Orion, N. (2005). A study of junior high students' perceptions of the water cycle. Journal of Geosciences Education. 53, 366-373.
  • Dodick, J.T. and Orion, N. )2006(. Building an understanding of geological time: A cognitive synthesis of the "Macro" and "Micro" scales of time. In: Manduca, C.A. and Mogk, D.W. (Eds.), Earth and Mind: How Geologists Think and Learn about the Earth. Geological Society of America, Special Paper 413.
  • Ben-Zvi Assaraf, O., Orion, N. and Ronen. D. (2008). The Blue-Planet earth systems approach (BEPESA) for the study of water related systems. In: Brebbia, C.A. (ed.), Environmental Problems in Coastal Regions, WIT Press.UK.
  • Orion, N. and Trend, R. (2009). Editorial: Thinking and learning in the geosciences. Journal of Geosciences Education. 55, 469–477.
  • Ben-Zvi Assaraf, O. and Orion, N. (2010). Four case studies and sixBen-Zvi Assaraf, O. and Orion, N. (2009). A design-based research of an earth systems-based environmental curriculum. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 5(1), 197-214.
  • years later: Developing system thinking skills in junior high School and sustaining them over time. Journal of Research in Science Teaching. 47, 1253-1280.
  • Ben-Zvi Assaraf, O. and Orion, N. (2010). System thinking skills at the elementary school level. Journal of Research in Science Teaching. 47, 540-563.
  • Batzri, O., Ben Zvi Assaraf, O., Cohen, C. and Orion, N. (2015). "Understanding the Earth Systems: Expressions of Dynamic and Cyclic Thinking Among University Students". Journal of Science Education and Technology. 24, 761-775.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק