צוות מוביל:
- פרופ' ניר אוריון
צוות פרויקט:
- ענת לוי
- שגיא גונן
תקציר:
החל משנת 2008 אנחנו מבצעים שלושה פרויקטים שונים הממוקדים בפתוח כלי מחקר חדשים שיאפשרו הבנה רחבה ועמוקה יותר של מהות המושג תובנה סביבתית המהווה מבחינתינו מרכיב של אוריינות מדעית.
לקריאה נוספת:
- Orion, N. and Fortner, W. R. (2003). Mediterranean models for integrating environmental education and earth sciences through earth systems education. Mediterranean Journal of Educational Studies. 8(1), 97-111.
- Ben-Zvi Assaraf, O., Orion, N. and Ronen. D. (2008). The Blue-Planet earth systems approach (BEPESA) for the study of water related systems. In: Brebbia, C.A. (ed.), Environmental Problems in Coastal Regions, WIT Press.UK.
- Arnon, S., Orion, N. and Carmi, N. (2014). Environmental literacy components and their promotion by institutions of higher education: an Israeli case study. Environmental Education Research.
- DOI: 10.1080/13504622.2014.966656
- Carmi, N., Arnon, S. and Orion, N. (2015). Transforming Environmental Knowledge into Behavior: The Mediating Role of Environmental Emotions. The Journal of Environmental Education.
- Levy, A., Orion, N. and Leshem, Y. (2016). Variables that influence the environmental behavior of adults. Environmental Education Research, DOI: 10.1080/13504622.2016.1271865.
- Orion, N. (2016). Earth systems education and the development of environmental insight. In: Vasconcelos, C. (Ed.), Geoscience Education: Indoor and Outdoor. Springer.
- Orion, N. (2017). The relevance of earth science for informed citizenship: Its potential and fulfillment. In: Leite, L., Dourado, L.G.P., Afonso, A.S. and Morgado, S.F. (Eds.), Contextualizing teaching to improving learning: the case of Science and Geography. Nova science publishers.