• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי כדור הארץ
  4. פרויקטים
  5. שינוי מקצועי של מורים

שינוי מקצועי של מורים

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' ניר אוריון

צוות פרויקט:

  • עדי בן דוד
  • עליזה דיין
  • יולה מדין
  • אסתי קפולניק
  • מאיה שלום

תקציר:

החל משנת 2003 אנו מנחים ומלווים מורי יסודי בתהליך יישום תכנית הלימודים "חושבים מדע – מבינים סביבה". הוראת התכנית דורשת מהמורים שינוי עמוק של גישות ואסטרטגיות הוראה.
מאחר ומדובר בשינוי עמוק מתבצע פרויקט זה רק בבתי ספר המוכנים להתחייב לתהליך ארוך טווח של 5 שנים. הנחיית המורים מתבצעת בתוך בית הספר ואנו מלווים את המורים בכיתותיהם. בשנים הראשונות במשך יום בשבוע ובהמשך יורדת תדירות המפגשים. פרויקט זה מלווה באופן שיטתי במחקר.

לקריאה נוספת:

  • Orion, N. and Thompson, B. D. (1996). Changes in perceptions and attitude of pre-service post-graduates secondary science teachers students. International Journal of Science Education. 18, 577-599.
  • Orion, N. and Thompson, B. D. (1999). Changes in perceptions and attitude of pre-service post-graduates secondary science teachers students – A comparative study of Israeli and British programs. Research in Science & Technological Education. 17, 165-192.
  • Orion, N. (2003). Teaching global science literacy: a professional development or a professional change. In: Mayer, V. (Ed.), Implementing global science literacy. Ohio State University
  • Dodick, J., Dayan, A. and Orion, N. (2010). Philosophical approaches of religious Jewish science teachers towards the teaching of "controversial" topics in science. International Journal of Science Education. 1, 1-28.
  • Ben-David A. and Orion, N. (2012). Teachers' voices on integrating metacognition into science education. International Journal of Science Education. 12, 1-33.
  • Orion, N. (2017). A multi-country comparison of the Israeli system – critical look. In: Pedersen, J., Isozaki, T. and Hirano, T. (Eds.), Model science teacher preparation programs: An international comparison of what works. Information Age Publishing, Inc.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק