צוות מוביל:
- פרופ' ניר אוריון
צוות פרויקט:
- עדי בן דוד
- עליזה דיין
- יולה מדין
- אסתי קפולניק
- מאיה שלום
תקציר:
החל משנת 2003 אנו מנחים ומלווים מורי יסודי בתהליך יישום תכנית הלימודים "חושבים מדע – מבינים סביבה". הוראת התכנית דורשת מהמורים שינוי עמוק של גישות ואסטרטגיות הוראה.
מאחר ומדובר בשינוי עמוק מתבצע פרויקט זה רק בבתי ספר המוכנים להתחייב לתהליך ארוך טווח של 5 שנים. הנחיית המורים מתבצעת בתוך בית הספר ואנו מלווים את המורים בכיתותיהם. בשנים הראשונות במשך יום בשבוע ובהמשך יורדת תדירות המפגשים. פרויקט זה מלווה באופן שיטתי במחקר.
לקריאה נוספת:
- Orion, N. and Thompson, B. D. (1996). Changes in perceptions and attitude of pre-service post-graduates secondary science teachers students. International Journal of Science Education. 18, 577-599.
- Orion, N. and Thompson, B. D. (1999). Changes in perceptions and attitude of pre-service post-graduates secondary science teachers students – A comparative study of Israeli and British programs. Research in Science & Technological Education. 17, 165-192.
- Orion, N. (2003). Teaching global science literacy: a professional development or a professional change. In: Mayer, V. (Ed.), Implementing global science literacy. Ohio State University
- Dodick, J., Dayan, A. and Orion, N. (2010). Philosophical approaches of religious Jewish science teachers towards the teaching of "controversial" topics in science. International Journal of Science Education. 1, 1-28.
- Ben-David A. and Orion, N. (2012). Teachers' voices on integrating metacognition into science education. International Journal of Science Education. 12, 1-33.
- Orion, N. (2017). A multi-country comparison of the Israeli system – critical look. In: Pedersen, J., Isozaki, T. and Hirano, T. (Eds.), Model science teacher preparation programs: An international comparison of what works. Information Age Publishing, Inc.