צוות מוביל:
- פרופ' ניר אוריון
צוות פרויקט:
- לנה איוב
- אורית בן צבי – אסרף
- רון בן-שלום
- תמר בסיס-כצמן
- יוסי גודוביץ'
- רונית לאוב
- יולה מדין
- אושר פישצנג
תקציר:
סביבת הלימוד החוץ כיתית כמרכיב לגיטימי בתוכניות הלימודים
הסביבה החוץ-כיתתית היא חשובה בחינוך, אבל מחקר לגבי סביבת לימודים זו עדיין מוגבל ולא ממוקד. בעיה זו קוראת לחקירה של העבודות הנעשות ברחבי העולם בקשר לנושא זה. סביבת הלימוד החוץ-כיתתית מוגדרת באופן רחב, וכוללת: אזורים טבעיים, פארקים מקומיים ולאומיים, מוזיאונים, גני חיות, סביבות עירוניות, מרכזי קניות, אזורי תעשייה, ועוד. המודל שפותח על ידי קבוצת מדעי כדור הארץ לשילוב סביבת הלימוד החוץ כיתתית כמרכיב לגיטימי בתכניות הלימודים אומץ ברחבי העולם וקוצר הצלחה רבה.
לקריאה נוספת:
- Orion, N. Hofstein A. and Mazor E. (1986). A field-based high school geology course: Igneous and metamorphic terrain, an Israeli experience. Geology Teaching. 11, 16-20.
- Orion, N. (1989) Field trips in the Israeli high school geology curriculum. Earth Science Teaching. 14, 25-28.
- Orion, N. and Hofstein A. (1991). The development and validation of an inventory to measure students' attitudes towards science field trips. Science Education. 75(5), 513-523.
- Orion, N. (1993). A model for the development and implementation of field trips, as an integral part of the science curriculum. School Science and Mathematics. 93(6), 325-331.
- Orion, N. (1994). A short-term and long-term study of a science investigation in geology used by non-science high school students. Research in Science & Technological Education. 12(2), 203-223.
- Kempa, R. F. and Orion N. (1996). Students' perception of cooperative learning in earth science fieldwork. Research in Science & Technological Education. 14, 33-41.
- Orion, N., Hofstein A., Tamir, P. and Giddings, J. (1997). The development and validation of an instrument for assessing the learning environment of science outdoor activities. Science Education. 81, 161-171.
- Orion, N. and Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trips in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching. 31(10), 1097-1119.
- Orion, N. (2003). The outdoor as a central learning environment in the global science literacy framework: from theory to practice. In: Mayer, V. (Ed.), Implementing global science literacy. Ohio State University.
- Ginat, H. and Orion, N. and Geinosar, T. (2005). High school student’s research project in earth sciences as a pedagogic tool (Israel). NZ Science Teacher. 110, 5-10.
- Yunker, M., Orion, N. and Lernau, H. (2011). Merging playfulness with the formal science curriculum in an outdoor learning environment. Children, Youth and Environments 21(2), 271-293.
- Orion, N., Shankar, R., Greco, R. and Berenguer, J.L. (2020). Promoting the Earth System Approach and the Meaning of Learning. European Geologist. 50.