• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי כדור הארץ
  4. פרויקטים
  5. סביבת הלימוד החוץ – כיתתית

סביבת הלימוד החוץ – כיתתית

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' ניר אוריון

צוות פרויקט:

  • לנה איוב
  • אורית בן צבי – אסרף
  • רון בן-שלום
  • תמר בסיס-כצמן
  • יוסי גודוביץ'
  • רונית לאוב
  • יולה מדין
  • אושר פישצנג

תקציר:

סביבת הלימוד החוץ כיתית כמרכיב לגיטימי בתוכניות הלימודים


הסביבה החוץ-כיתתית היא חשובה בחינוך, אבל מחקר לגבי סביבת לימודים זו עדיין מוגבל ולא ממוקד. בעיה זו קוראת לחקירה של העבודות הנעשות ברחבי העולם בקשר לנושא זה. סביבת הלימוד החוץ-כיתתית מוגדרת באופן רחב, וכוללת: אזורים טבעיים, פארקים מקומיים ולאומיים, מוזיאונים, גני חיות, סביבות עירוניות, מרכזי קניות, אזורי תעשייה, ועוד. המודל שפותח על ידי קבוצת מדעי כדור הארץ לשילוב סביבת הלימוד החוץ כיתתית כמרכיב לגיטימי בתכניות הלימודים אומץ ברחבי העולם וקוצר הצלחה רבה.

לקריאה נוספת:

  • Orion, N. Hofstein A. and Mazor E. (1986). A field-based high school geology course: Igneous and metamorphic terrain, an Israeli experience. Geology Teaching. 11, 16-20.
  • Orion, N. (1989) Field trips in the Israeli high school geology curriculum. Earth Science Teaching. 14, 25-28.
  • Orion, N. and Hofstein A. (1991). The development and validation of an inventory to measure students' attitudes towards science field trips. Science Education. 75(5), 513-523.
  • Orion, N. (1993). A model for the development and implementation of field trips, as an integral part of the science curriculum. School Science and Mathematics. 93(6), 325-331.
  • Orion, N. (1994). A short-term and long-term study of a science investigation in geology used by non-science high school students. Research in Science & Technological Education. 12(2), 203-223.
  • Kempa, R. F. and Orion N. (1996). Students' perception of cooperative learning in earth science fieldwork. Research in Science & Technological Education. 14, 33-41. 
  • Orion, N., Hofstein A., Tamir, P. and Giddings, J. (1997). The development and validation of an instrument for assessing the learning environment of science outdoor activities. Science Education. 81, 161-171.
  • Orion, N. and Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trips in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching. 31(10), 1097-1119.
  • Orion, N. (2003). The outdoor as a central learning environment in the global science literacy framework: from theory to practice. In: Mayer, V. (Ed.), Implementing global science literacy. Ohio State University.
  • Ginat, H. and Orion, N. and Geinosar, T. (2005). High school student’s research project in earth sciences as a pedagogic tool (Israel). NZ Science Teacher. 110, 5-10.
  • Yunker, M., Orion, N. and Lernau, H. (2011). Merging playfulness with the formal science curriculum in an outdoor learning environment. Children, Youth and Environments 21(2), 271-293. 
  • Orion, N., Shankar, R., Greco, R. and Berenguer, J.L. (2020). Promoting the Earth System Approach and the Meaning of Learning. European Geologist. 50.
לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק