• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  4. פרויקטים
  5. חקר המוטיבציה ללמוד מדעים בתוך ביה"ס ומחוצה לו

חקר המוטיבציה ללמוד מדעים בתוך ביה"ס ומחוצה לו

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' דיויד פורטס

צוות פרויקט:

  • ד"ר אלה אופק-גבע
  • שירה פסנטין

תקציר:

מהם הגורמים הפסיכולוגיים, הסביבתיים והפיזיולוגיים שמשפיעים על המוטיבציה ללמוד מדעים בגיל ההתבגרות, וכיצד ניתן לעצב סביבות למידה שיעצימו את המוטיבציה הזו?

מחקרי מוטיבציה: א) כיצד משפיעים הורמוני המין המופיעים עם תחילת הבגרות הפיזיולוגית, על המוטיבציה של התלמידים ללמוד מדעים וללמוד בכלל? ב) אילו שיטות הדרכה מקוונות מחזקות או מחלישות את המוטיבציה של תלמידים ללמוד מדעים? כיצד משתוות סביבות הוראה ולמידה מקוונות להוראהצפרונטלית בנוגע ליעילותן המוטיבציונית?

לקריאה נוספת:

  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2011). Adolescents’ declining motivation to learn science: Inevitable or not? Journal of Research in Science Teaching 48(2): 199-216.
  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2012). Students' declining motivation to learn science: A follow up study. Journal of Research in Science Teaching 49(9): 1057-1095.
  • Vedder-Weiss, D. (2012). Characterizing environmental factors that are associated with adolescents' motivation to learn science in and out of school. Science and Mathematics Teaching. Rehovot, Israel, Weizmann Institute of Science. PhD.
  • Vedder-Weiss, D. and D. Fortus (2013). School, teacher, peers and parents' goals emphases and adolescents' motivation to learn science in and out of school. Journal of Research in Science Teaching 50(8), pp. 952-988.
  • Fortus, D. & Vedder-Weiss, D. (2014). Measuring Students’ Continuing Motivation for Science Learning. Journal of Research in Science Teaching 51(4), pp. 497-522.
  • Fortus, D (2014). Attending to Affect. Journal of Research in Science Teaching 51(7), pp. 821-835.
  • Fortus, D. & Daphna, L. (2017). Adolescents' Goal Orientations for Science in Single-Gender Religious Schools, International Journal of Science Education 39(1), 86-103.
  • Vedder-Weiss, D. & Fortus, D. (2017). Teachers' Mastery Goals: Using a Self-Report Survey to Study the Relations between Teaching Practices and Students' Motivation for Science Learning. Research in Science Education.
  • Dorfman, B. & Fortus, D. (2019). Students' Self-efficacy for Science in Different School Systems. Journal of Research in Science Teaching. 1-23.
  • Fortus, D., & Daphna, L. (2020). When goals do not concur: Conflicting perceptions of school science. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 2(6), 1-17.
  • Fortus, D., et al. (2022). Shifting from Face-to-Face Instruction to Distance Learning of Science in China and Israel During COVID-19: Students’ Motivation and Teachers’ Motivational Practices. International Journal of Science and Mathematics Education.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק