• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי הלמידה
  4. פרויקטים
  5. לקראת תיאוריה של אקולוגיות הלמידה של מורים למתמטיקה

לקראת תיאוריה של אקולוגיות הלמידה של מורים למתמטיקה

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר נדב ארנפלד

צוות פרויקט:

  • ד"ר סורינה סבאח
  • ד"ר עירית ויונטה
  • רימא עראידה

תקציר:

המחקר על למידה של מורי מתמטיקה מתמקד בדרך כלל בהשפעה של השתלמויות או תוכניות בודדות לפיתוח מקצועי, עם התייחסות מינימלית להשפעות ההדדיות של פעילויות מסוגים שונים שבהן מורים לוקחים חלק (כגון השתלמויות פורמליות, קהילות למידה, ושיחות בתי פורמליות). מחקרים מסוג זה מניבים תובנות חשובות, אך לבדן הן מציגות תמונה חלקית בלבד של תהליכי למידה של מורים. בניגוד למיקוד הטיפוסי בהשתלמויות בדידות, פרויקט מחקר זה, הממומן על ידי הקרן הלאומית למדע (ISF), נועד לבחון ולפתח נקודת מבט של אקולוגיות למידה על למידת מורי מתמטיקה (Ehrenfeld, 2022, 2023; Ehrenfeld & Stengel, 2025). בפשטות, שאלת המחקר המרכזית העומדת בבסיס הצעת מחקר זו היא: כיצד מורים למתמטיקה מנווטים את תהליכי הלמידה המקצועית שלהם לאורך זמן ובהקשרים שונים ומשתנים?

Ehrenfeld, N. (2022). Framing an ecological perspective on teacher professional development. Educational Researcher, 51(7), 489–495.
 
Ehrenfeld, N. (2023). The role of mathematics teachers' previous professional experiences in their collaborative sensemaking: An ecological perspective. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 545–574. 

Ehrenfeld, N., & Stengel, B. (2025). The temporal dimension of teacher learning in a video-based professional development program: An ecological perspective. Journal of the Learning Sciences. 34(3), 285–328.

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק