צוות מוביל:
- ד"ר נדב ארנפלד
צוות פרויקט:
- ד"ר סורינה סבאח
- ד"ר עירית ויונטה
- רימא עראידה
תקציר:
המחקר על למידה של מורי מתמטיקה מתמקד בדרך כלל בהשפעה של השתלמויות או תוכניות בודדות לפיתוח מקצועי, עם התייחסות מינימלית להשפעות ההדדיות של פעילויות מסוגים שונים שבהן מורים לוקחים חלק (כגון השתלמויות פורמליות, קהילות למידה, ושיחות בתי פורמליות). מחקרים מסוג זה מניבים תובנות חשובות, אך לבדן הן מציגות תמונה חלקית בלבד של תהליכי למידה של מורים. בניגוד למיקוד הטיפוסי בהשתלמויות בדידות, פרויקט מחקר זה, הממומן על ידי הקרן הלאומית למדע (ISF), נועד לבחון ולפתח נקודת מבט של אקולוגיות למידה על למידת מורי מתמטיקה (Ehrenfeld, 2022, 2023; Ehrenfeld & Stengel, 2025). בפשטות, שאלת המחקר המרכזית העומדת בבסיס הצעת מחקר זו היא: כיצד מורים למתמטיקה מנווטים את תהליכי הלמידה המקצועית שלהם לאורך זמן ובהקשרים שונים ומשתנים?
Ehrenfeld, N. (2022). Framing an ecological perspective on teacher professional development. Educational Researcher, 51(7), 489–495.
Ehrenfeld, N. (2023). The role of mathematics teachers' previous professional experiences in their collaborative sensemaking: An ecological perspective. Journal of Mathematics Teacher Education, 8, 545–574.
Ehrenfeld, N., & Stengel, B. (2025). The temporal dimension of teacher learning in a video-based professional development program: An ecological perspective. Journal of the Learning Sciences. 34(3), 285–328.