• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי החיים
  4. פרויקטים
  5. חקר הידע המקצועי של מורים לביולוגיה

חקר הידע המקצועי של מורים לביולוגיה

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' ענת ירדן

צוות פרויקט:

  • ד"ר רונית רוזנשיין, פוסט-דוקטורנטית

תקציר:

קבוצת מדעי החיים אפיינה את ידע התוכן הפדגוגי (PCK) של מורים לביולוגיה ואת האפשרות שידע זה מתרחב במהלך השתתפותם של המורים בתוכנית רוטשילד – ויצמן למצויינות בהוראת המדעים. שימורם של חלקים ניכרים של ידע התוכן הפדגוגי שהתרחב לאחר שנה מתום התוכנית מרמז שהתוכנית סיפקה כלים מעצימים להרחבת ידע התוכן הפדגוגי. חבר הקבוצה מצאו שידע התוכן (CK) של מורים לביולוגיה שונה באופן מהותי מהידע תוכן הפדגוגי שלהם.כלומר יש צורך מתמיד לחזק את הקשרים בין ידע תוכן לידע תוכנן פדגוגי של מורים לביולוגיה, ולא ניתן להניח שעליה בידע תוכן תוביל באופן אוטומטי לשיפור בידע תוכן פדגוגי של מורים לביולוגיה. ניתוח דומה שנערך בקרב מורים שהשתתפו במסלולים אחרים של תוכנית רוטשילד-ויצמן גילה שבדומה למורים לביולוגיה, מרבית המורים לכימיה ופיזיקה אינם משלבים ידע תוכן חדש שהם רוכשים במסגרת התוכנית בפרקטיקה שלהם, בעוד שהמורים למתמטיקה כן משלבים ידע תוכן עם ידע תוכן פדגוגי. כלומר, למרות שמורים למתמטיקה אינם מלמדים תכנים מתמטיים סבוכים בכיתתם, הידע תוכן פדגוגי שלהם התרחב בצורה משמעותית כאשר למדו תכנים מתמטיים ברמת גבוהה. קבוצת מדעי החיים חוקרת עתה את היחסים הסבוכים בין ידע תוכן לידע תוכן פדגוגי בקרב מורים לביולוגיה ומורים למתמטיקה.

לקריאה נוספת:

  • Rozenszajn, R., and Yarden, A. Expansion of biology teachers' pedagogical content knowledge (PCK) during a long-term professional development program, Res. in Sci. Educ. (First published online: August 23, 2013).
  • Rozenszajn, R., and Yarden, A. (2011). Conceptualization of in-service biology teachers' pedagogical content knowledge (PCK) during a long term professional development program. In A. Yarden, & G.S. Carvalho (Eds.), Authenticity in Biology Education: Benefits and Challenges, A selection of papers presented at the 8th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Braga, Portugal, pp. 79-90.
  • Rozenszajn, R., and Yarden, A. (2013). Characterizing the tacit relationships between biology teachers' content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK). In D. Krueger, & M. Ekborg (Eds.), A selection of papers presented at the 9th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Berlin, Germany, Accepted for publication.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק