• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי החיים
  4. פרויקטים
  5. PARRISE – Promoting Attainment of Responsible Research and Innovation in Science Education

PARRISE – Promoting Attainment of Responsible Research and Innovation in Science Education

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' ענת ירדן

צוות פרויקט:

  • ערן זפרני
  • ד"ר יוסי מכלוף
  • ד"ר רחל כהן

תקציר:

שילוב בין מדע וחברה בלימודים בבית הספר. זוהי מטרתו של פרויקט PARRISE. כך, תלמידים יוכלו לחוות את השפעות המדע על החברה ובדרך זו להיות מעורבים יותר בלימודי מדע. אזרחים צעירים שרכשו אוריינות מדעית יוכלו בעתיד להשתתף בתהליך של חדשנות מדעית.
בפרויקט PARRISE אנו משתפים ומשפרים מודלים מיטביים להתפתחות מקצועית של מורים למדעים במערכת החינוך היסודית והעל יסודית בכל רחבי אירופה וישראל. המודלים המיטביים הללו מושתתים על שתי גישות פדגוגיות המשולבות זו בזו: חינוך מדעי בדרך החקר (IBSE) והוראה ולמידה המבוססות על נושאים חברתיים-מדעיים (SSI). הגישה המשולבת נקראת לימוד מבוסס חקר מדעי-חברתי  (SSIBL)גישה משולבת זו מציפה אתגרים הטמונים בחינוך לאחריות במחקר ובחדשנות. מטרת העל של פרויקט PARRISE היא לזהות, לאצור, ולשתף מודלים מיטביים להוראה ולמידה המבוססים חקר מדעי-חברתי הקיימים ברחבי אירופה ובישראל. בנוסף, חברי הפרויקט מפתחים כלי למידה, חומרי למידה והשתלמויות לפיתוח מקצועי של מורי מדעים המבוססים על גישת הוראה ולמידה מבוססות חקר מדעי-חברתי. פרויקט PARRISE מתבסס על תובנות חדשות בתחום של חינוך מדעי בדרך החקר ופועל לקידום ההטמעה של גישה זו.

לקריאה נוספת:

  • Science Teachers as Proponents of Socio-Scientific Inquiry-Based Learning: From Professional Development to Classroom Enactment.
  • Becoming a Science Activist: A Case Study of Students' Engagement in a Socioscientific Project
  • Parrise
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק