• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדעי החיים
  4. פרויקטים
  5. סביבת פטל בביולוגיה

סביבת פטל בביולוגיה

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר מוריה אריאלי
  • פרופ' ענת ירדן

צוות פרויקט:

  • ד"ר נועה קדר
  • ד"ר קרין הלוי
  • ד"ר גילת בריל
  • ד"ר מרב סיאני
  • מורן פרבר
  • בילאל סואלחה

תקציר:

פטל ביולוגיה היא סביבה מתוקשבת המותאמת ללימודי הביולוגיה בתיכון. מטרת-העל של סביבת פטל היא התאמת חומרי הלמידה בביולוגיה לרמת ההבנה של כל תלמיד ותלמיד בנושא הנלמד. השם שניתן לסביבה, פטל, נגזר מראשי התיבות באנגלית של המילים למידה והוראה מותאמות אישית (Personalized Teaching and Learning, PeTeL). לפיכך. סביבת פטל ממוקדת בראש ובראשונה באבחון ידע ומיומנויות של תלמידי ביולוגיה הן ברמת הכיתה והן ברמת התלמיד הבודד. האבחון מותאם לשלבים שונים של הלמידה ומאפשר הכוונה של התלמידים לחומרי למידה מתאימים (הוראה ולמידה מותאמת אישית). אבחון הידע והכוונת התלמידים מתבססים בחלקם על שימוש בכלים של בינה מלאכותית (AI), כמו למשל מתן משוב לתשובות שתלמידים נותנים לשאלות פתוחות בנושאים מסויימים.

בסביבה מגוון פעילויות שבהן דגש על רמה גבוהה של תוכן ביולוגי ומיומנויות מדעיות. התכנים הינם אינטראקטיביים, וניתנים לעריכה שמאפשרת התאמה אישית ע"י המורה לכיתתו ו/או לקבוצת תלמידים. בפעילויות משולבים גם מקרים אקטואליים, דוגמאות מחיי היומיום ומחקרים עדכניים בביולוגיה ובהוראת הביולוגיה. כמו-כן, בסביבת פטל קיים מאגר שאלות ובחינות ואנסינים מקוריים, המאפשרים בנייה מהירה ופשוטה של בחנים ומבחנים מתוקשבים.

הסביבה מאפשרת לכל מורה לנהל את רצף ההוראה הכיתתי ואת חומרי הלמידה, לבצע הערכה מעצבת ומסכמת על בסיס תמונת מצב המתקבלת בזמן אמת, ומשקפת את מצב הלומדים בכיתה (תפקוד, הישגים, התקדמות וכו').

התכנים בסביבת פטל מפותחים על בסיס ידע מקצועי ופדגוגי של חוקרי המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע. הסביבה מונגשת לכל המורים ללא עלות.

לקריאה נוספת:

  • Ariely, M., Nazaretsky, T., & Alexandron, G. (2023). Machine learning and Hebrew NLP for automated assessment of open-ended questions in biology. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 33, 1-34.
  • Bar, C., & Yarden, A. (2023). Oh Deer … Practicing Scientific Inquiry and Data Literacy through an Authentic Gazelle Data Set. The American Biology Teacher, 85(5), 245-251.
  • Siani, M., & Yarden, A. (2022). Introducing evolution of the human lactase gene using an online interactive activity. American Biology Teacher, 84(1), 16-21.
לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק