• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. מורים שותפים למחקר (מש"ל)

מורים שותפים למחקר (מש"ל)

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר ג'ייסון קופר
  • ד"ר מירלה כרמינה וידר
  • ד"ר אלון פינטו
  • פרופ' בוריס קויצ'ו

צוות פרויקט:

  • ד"ר רונית בן בסט לוי
  • גליה גונן
  • רחל זקס
  • חיה מנוחה פרבר

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

מורים שותפים למחקר (מש"ל): שותפות לשם למידה הדדית של חוקרי חינוך מתמטי ושל מורי מתמטיקה – קהילות חקר מצומצמות ותוכניות מדע אזרחי רחבות היקף.

 

פרויקט מורים שותפים למחקר (מש"ל) שואף להעמיק את שיתוף הפעולה בין חוקרי חינוך מתמטי ומורי מתמטיקה. תוכניות שמתקיימות תחת המטריה של מש"ל מאורגנות במתכונת של קהילות חקר של מורים וחוקרים, או במתכונת של מחקר אזרחי רחב היקף. בתוכניות של קהילות חקר, קבוצות של מורים חוברות לחוקר חינוך מתמטי בשותפות שמטרתה לעצב ולבצע מחקר חינוכי שקשור באופן ישיר להוראה וללמידה שמתקיימות בכיתות הלימוד של המורים. תוכניות המחקר האזרחי מהוות המשך של התוכניות הקהילתיות. מורים רבים אשר לא השתתפו בקהילות יכולים להפעיל את התערבויות החינוכיות שפותחו בקרב הקהילות, ולנצל את כלי המחקר שפותחו כדי לאסוף ולנתח נתונים בקנה מידה רחב. רבים מהמחקרים שמתקיימים סביב פעילות זו הם מסוג מחקר פעולה משתתף (participatory action research) או מחקר יישום מבוסס עיצוב (design based implementation research). חמש קהילות מש"ל ותוכנית מדע אזרחי אחד היו פעילים בין השנים 2017-2020. בשנת 2021 מיושמים מרכיבים של פרויקט מש"ל בתוכניות של פיתוח מקצועי לרכזי מתמטיקה בחט"ב ושל מהלכי"ם (מעלים את הרף לכיתות המתמטיקה).

לקריאה נוספת:

קישורים לשני פרויקטים: רכזי מתמטיקה ומהלכי"ם:

  • Koichu, B., & Pinto, A. (2018). Developing education research competencies in mathematics teachers through TRAIL: Teacher-Research Alliance for Investigating Learning. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 18, 68-85.
  • Koichu, B., & Pinto, A. (2019). Implementation through participation: Theoretical considerations and an illustrative case. Proceedings of the 11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Utrecht, the Netherlands.
  • Koichu, B., Zaks, R., & Farber, M. (2020). Teachers' voices from two communities of inquiry engaged in practices of mathematics education research. In Borko, H., & Potari, D. (Eds.), Proceedings of ICMI Study 25 Conference "Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups", pp. 364-371. Lisbon, Portugal. http://icmistudy25.ie.ulisboa.pt/wp-content/uploads/2020/11/201114-ICMI25Proceedings6.13.2020.pdf#page=377
  • Pinto, A., & Koichu, B. (2021 – accepted pending minor revisions). Implementation of mathematics education research as crossing the boundary between disciplined inquiry and teacher inquiry. ZDM – Mathematics Education.
  • Cooper, J., & Koichu, B. (submitted for publication). In the pursuit of impact: Design and practice of three innovative professional development programs for mathematics teachers. In A. Hofstein, A. Arcavi, & A. Yarden (Eds.), Fifty Years of Curriculum Development, Implementation and Research in the Department of Science Teaching, the Weizmann Institute of Science, Israel. Dordrecht, NL: Sense-Brill.
לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק