• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. מעלים את הרף לכיתות המתמטיקה (מהלכי"ם)

מעלים את הרף לכיתות המתמטיקה (מהלכי"ם)

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר ג'ייסון קופר מתאם הפרויקט
  • עאמר בדארנה
  • ד"ר אורלי גוטליב
  • יונה עמיר
  • מנוחה פרבר
  • פרופ' בוריס קויצ'ו

צוות פרויקט:

  • שראל אייבר
  • אסתר גרונהוט

מזכירות ואדמיניסטרציה:

מעין שלי בר נתן

תקציר:

קהילות מקצועיות לומדות של מורי מתמטיקה בחט"ב מפתחות מיומנות של הפעלת פתרון בעיות בכיתות, במטרה להגביר את התדירות של שילוב פתרון בעיות בהוראה ואת רמת המיומנות המתמטית שמצופה מתלמידים להציג בעבודתם. 

 

מטרתה פרויקט הינה לעודד מורים בחטיבות הביניים לאתגר את תלמידיהם בפתרון בעיות באופן שגרתי. למטרה זו אנחנו מפתחים מאגר של בעיות – רבות מהן בעיות אותנטיות מהעולם של התלמידים (בהלימה של המסגרת המושגית של ארגון OECD למבחן הפיזה הבינלאומי). מורים משתתפים בקהילות מקצועיות לומדות אשר מתמקדות בהפעלת בעיות בכיתה – הן בעיות מתוך המאגר והן בעיות שמורים אוספים ממקורות שונים, במטרה להגביר את תדירות ההפעלה ואת רמת המיומנות המתמטית שתלמידים נדרשים להציג. מורים משתפים פעולה בתכנון הפעלות וברפלקציה על הפעילות שהתקיימה בכיתה, לקראת תכנון הפעלות עתידיות. כלי טכנולוגי מאפשר רפלקציה על הפעלות שהתקיימו, ובכך שואף לתמוך בשילוב שיטתי וארוך טווח של פתרון בעיות בהוראת מתמטיקה. הפרויקט נמדד בתדירות ובאיכות ההפעלות של המורים המשתתפים. הפרויקט ממומן על ידי קרן טראמפ (2020-2024).

חברי צוות בעבר

ד"ר רותי רייז
מיכאל גורודין
מג'דולין חיזראן
חג'לה מועדי
עמרי נוה
פאטמה חיחי 

 

לקריאה נוספת:

  • המסגרת המושגית של מבחני פיזה 2021 במתמטיקה

 

  • Cooper, J., & Koichu, B. (2021). In the pursuit of impact: Design and practice of three innovative professional development programs for mathematics teachers. In A. Hofstein, A. Arcavi, & A. Yarden (Eds.), Fifty Years of Curriculum Development, Implementation and Research in the Department of Science Teaching, the Weizmann Institute of Science, Israel. Dordrecht, NL: Sense-Brill. https://doi.org/10.1163/9789004503625_015
  • Koichu, B., Cooper, J., & Widder, M. (2022). Implementation of Problem Solving in School: From Intended to Experienced, Implementation and Replication Studies in Mathematics Education, 2(1), 76-106. https://doi.org/10.1163/26670127-bja10004
  • Cooper, J., & Koichu, B. (2022). Problem-solving implementation chain: From intended to experienced. Pre-conference Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Bolzano, Italy.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק