• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. הזדמנויות ללמידת מתמטיקה המוצעות בספרי לימוד במתמטיקה

הזדמנויות ללמידת מתמטיקה המוצעות בספרי לימוד במתמטיקה

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' רוחמה אבן

צוות פרויקט:

  • ד"ר מיכל איילון
  • שרית דולב (מסטרנטית לשעבר)
  • בועז זילבמן (דוקטורנט לשעבר)
  • עירד ניב (מסטרנט לשעבר)
  • ד"ר אלכס פרינדלנדר
  • ד"ר בבה שטרנברג

מזכירות ואדמיניסטרציה:

ורד שטנשטיין

תקציר:

מחקר זה מנתח את ההזדמנויות ללמידת מתמטיקה המוצעות לתלמידים בספרי לימוד במתמטיקה לכיתות ז׳.

 

 

ספרי לימוד במתמטיקה הם לעיתים קרובות המקור העיקרי בעבור מורים לתכנון שיעורים, לבחירת התכנים שיילמדו והפעילויות בהן יעסקו בכיתה. דבר זה נכון במיוחד במדינות כמו ישראל, בהן משרד החינוך אחראי על תכנית הלימודים ומאשר את ספרי הלימוד בהם מותר להשתמש בכיתה. מחקר זה מנתח את ההזדמנויות ללמידת מתמטיקה המוצעת לתלמידים בספרי הלימוד במתמטיקה לכיתות ז׳. הממצאים מצביעים על הבדלים ניכרים בין ספרי הלימוד ביחס לרמה הקוגניטיבית הנדרשת במשימות לתלמידים, בדרישה מתלמידים להצדיק ולהסביר את עבודתם המתמטית, כמו גם ביחס לסוגי ההצדקות המוצעות בספרי הלימוד לאמירות מתמטיות. תוצאות המחקר תרמו לפיתוח ספרי הלימוד של מתמטיקה משולבת.

לקריאה נוספת:

  • Dolev, S., & Even, R. (2013). Justifications and explanations in Israeli 7th grade math textbooks. International Journal of Science and Mathematics Education, 13, 309–327. doi 10.1007/s10763-013-9488-7
  • Niv, I., Friedlander, A. & Even, R. (2011, October). Cognitive demands of beginning algebra tasks as a tool for comparing textbooks. Paper presented at the International Conference on School Mathematics Textbooks (ICSMT 2011), Shanghai, China.
  • Silverman, B. & Even, R. (2016). Paths of Justification in Israeli 7th grade mathematics textbooks. In C. Csíkos, A. Rausch, & J. Szitányi (Eds.), Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 203–210). Szeged, Hungary: PME.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק