• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. עמי״ת (עריכת מורים ספרי לימוד במתמטיקה)

עמי״ת (עריכת מורים ספרי לימוד במתמטיקה)

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ' רוחמה אבן

צוות פרויקט:

  • ד"ר מיכל איילון
  • שי אולשר
  • גילה אוזרוסו-חגג
  • פרופ' אדריס תיתי מז

תקציר:

בניית ויקי-ספרים המבוססים על עריכה שיתופית של סדרת ספרי הלימוד ״מתמטיקה משולבת״, על ידי קבוצת מורים המשתמשים בהם בהוראה בכיתותיהם.

 

פרויקט עמי׳׳ת הוא פרויקט בניית ויקי-ספרים המבוססים על עריכה של סדרת ספרי הלימוד ״מתמטיקה משולבת״, על ידי קבוצת מורים המשתמשים בהם בהוראה בכיתותיהם – כ-50 מורים השתתפו בחמש שנות הפעילות (2010-2015). עריכת הספרים נעשתה תוך שימוש בפלטפורמת ויקיספר אשר הותאמה לצרכים המיוחדים של הפרויקט, וייעוץ מקצועי של צוות הפיתוח של מתמטיקה משולבת, חוקרים בחינוך מתמטי, ומתמטיקאי. תהליך העבודה כלל פעילות מקוונת שוטפת ומפגשי פנים-אל-פנים חודשיים. לסביבת העבודה המוצעת למורים מספר היבטים שאינם אופייניים לעבודת המורה. למשל, עריכת ספר לימוד המיועד לאוכלוסיית תלמידים רחבה, הכנסת שינויים בספר שפותח על ידי מומחים בפיתוח תכניות לימודים, והתייעצות עם מומחים שאינם חלק מהסביבה המקצועית הרגילה של מורים: מפתחי תכניות לימודים, מתמטיקאים, וחוקרים בחינוך מתמטי, שמאפשרים הרחבה והעשרה של הקשרים המקובלים בין מורים, מפתחי תכניות לימודים, מתמטיקאים, וחוקרים בחינוך מתמטי לקשרי גומלין רב-ממדיים ופרודוקטיביים יותר, ותרומה לפיתוח מקצועי של המורים המשתתפים.

לקריאה נוספת:

  • Even, R., & Olsher, S. (2014). Teachers as participants in textbook development: The Integrated Mathematics Wiki-book Project. In Y. Li & G. Lappan (Eds.), Mathematics Curriculum in School Education (pp 333–350). New York, NY: Springer.
  • Even, R., Ayalon, M. & Olsher, S. (2016). Teacher editing textbooks: Transforming conventional connections between teachers, curriculum developers, and mathematicians. In M. Phakeng & S. Lerman (Eds.), Mathematics Education in a Context of Inequity, Poverty and Language Diversity (pp. 127–140). New York, NY: Springer.
  • Olsher, S. & Even, R. (2019). Organizing tools suggested by teachers in the textbook they use in class. International Journal of Science and Mathematics Education, 17, 1381–1399.
  • Even, R. (2020). Mathematics teachers edit textbooks: Opportunities and challenges. In Y. Ben‐David Kolikant, D. Martinovic, & M. Milner‐Bolotin (Eds.), STEM teachers and teaching in the era of change (pp. 37-52). Springer, Cham.
  • Olsher, S. (2014).Changes in the textbook suggested by teachers using a Wikibook. Weizmann Institute of Science
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק