צוות מוביל:
- פרופ׳ דבורה לוונברג בול, אוניברסיטת מישיגן, ארה"ב
- פרופ' רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע, ישראל
צוות פרויקט:
- פרופ׳ ג'ו בואלר, אוניברסיטת סטנפורד, ארה"ב חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ כריס ברין, אוניברסיטת קייפטאון, דרום אפריקה חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ פרדריק גורדו, אוניברסיטת לאוול, קנדה חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ מריה ואן דן היובל-פנהאוזן, אוניברסיטת אוטרכט, הולנד חברת הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ ברברה יאבורסקי, אוניברסיטת אגדר, נורבגיה חברת הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ גילה לדר, אוניברסיטת לה טרוב, אוסטרליה חברת הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ שיקי לי, אוניברסיטת מזרח סין, סין חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ רומולו לינס, אוניברסיטת מדינת סאו פאולו בריו קלארו, ברזיל חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ ז'ואאו פיליפה מאטוס, אוניברסיטת ליסבון, פורטוגל חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ ירמילה נובוטנה, אוניברסיטת קרל, צ'כיה חבר הוועדה הבינלאומית
- פרופ׳ אלין רוברט, IUFM של ורסאי, צרפת חברת הוועדה הבינלאומית
תקציר:
חקר פרקטיקות ותוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה במדינות שונות.
מטרת מחקר זה, שהוזמן על ידי הוועד המנהל של הוועדה הבינלאומית להוראת מתמטיקה (International Commission on Mathematical Instruction – ICMI) ), היתה לחקור פרקטיקות ותוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה במדינות שונות, ולתרום לשיח בינלאומי בנושא זה. במחקר השתתפו 147 חוקרות וחוקרים מ-35 מדינות. תוצאות ותוצרי המחקר התפרסמו בספר ( Even & Ball, 2009) שכולל שני חלקים עיקריים: (א) הכשרה ראשונית ופיתוח מקצועי של מורים מתחילים למתמטיקה, ו- (ב) למידה בתוך הפרקטיקה וממנה. חלק נוסף בספר מציג את השקפותיהם של חוקרים מובילים בתחום בנוגע לבעיות מרכזיות של פרקטיקה ומדיניות. לבסוף, מוצעות שלוש בעיות עיקריות בהן מומלץ לקהילה הבינלאומית של חוקרות וחוקרים בחינוך מתמטי להשקיע את מירב המאמצים: (1) מיקוד הכשרת המורים בפרקטיקה, (2) זיהוי, הכשרה ופיתוח של מורי מורים, (3) פיתוח דרכי הערכה תקפות ומהימנות של למידת מורים.