• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. חקר פיתוח מקצועי והכשרה של מורי המתמטיקה (ICMI Study 15)

חקר פיתוח מקצועי והכשרה של מורי המתמטיקה (ICMI Study 15)

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • פרופ׳ דבורה לוונברג בול, אוניברסיטת מישיגן, ארה"ב
  • פרופ' רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע, ישראל

צוות פרויקט:

  • פרופ׳ ג'ו בואלר, אוניברסיטת סטנפורד, ארה"ב חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ כריס ברין, אוניברסיטת קייפטאון, דרום אפריקה חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ פרדריק גורדו, אוניברסיטת לאוול, קנדה חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ מריה ואן דן היובל-פנהאוזן, אוניברסיטת אוטרכט, הולנד חברת הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ ברברה יאבורסקי, אוניברסיטת אגדר, נורבגיה חברת הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ גילה לדר, אוניברסיטת לה טרוב, אוסטרליה חברת הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ שיקי לי, אוניברסיטת מזרח סין, סין חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ רומולו לינס, אוניברסיטת מדינת סאו פאולו בריו קלארו, ברזיל חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ ז'ואאו פיליפה מאטוס, אוניברסיטת ליסבון, פורטוגל חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ ירמילה נובוטנה, אוניברסיטת קרל, צ'כיה חבר הוועדה הבינלאומית
  • פרופ׳ אלין רוברט, IUFM של ורסאי, צרפת חברת הוועדה הבינלאומית

תקציר:

חקר פרקטיקות ותוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה במדינות שונות.

 

 

מטרת מחקר זה, שהוזמן על ידי הוועד המנהל של הוועדה הבינלאומית להוראת מתמטיקה (International Commission on Mathematical Instruction – ICMI) ), היתה לחקור פרקטיקות ותוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה במדינות שונות, ולתרום לשיח בינלאומי בנושא זה. במחקר השתתפו 147 חוקרות וחוקרים מ-35 מדינות. תוצאות ותוצרי המחקר התפרסמו בספר ( Even & Ball, 2009) שכולל שני חלקים עיקריים: (א) הכשרה ראשונית ופיתוח מקצועי של מורים מתחילים למתמטיקה, ו- (ב) למידה בתוך הפרקטיקה וממנה. חלק נוסף בספר מציג את השקפותיהם של חוקרים מובילים בתחום בנוגע לבעיות מרכזיות של פרקטיקה ומדיניות. לבסוף, מוצעות שלוש בעיות עיקריות בהן מומלץ לקהילה הבינלאומית של חוקרות וחוקרים בחינוך מתמטי להשקיע את מירב המאמצים: (1) מיקוד הכשרת המורים בפרקטיקה, (2) זיהוי, הכשרה ופיתוח של מורי מורים, (3) פיתוח דרכי הערכה תקפות ומהימנות של למידת מורים.

לקריאה נוספת:

  • • Even, R. & Ball, D. L. (Eds.) (2009). The professional education and development of teachers of mathematics – the 15th ICMI Study. New York, NY: Springer.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק