• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. מ' בשלישית

מ' בשלישית

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • מרים גור
  • אסתר מרים גרונהט
  • מיכאל גורודין
  • ד"ר אלון פינטו

צוות פרויקט:

  • יעל אדמובסקי
  • אירית אליאור
  • שלומית ברגמן
  • מיכאל גורודין
  • אסתר גרונהט
  • ריבה מכלוף
  • רחלי מן
  • אירנה נוז'דין
  • אוהד נוי פלדהיים
  • נעה ניצן
  • אורי פרזנצ'בסקי
  • רז קופרמן

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

מורים מנוסים ומתמטיקאים צופים ומנתחים יחד שיעורים מוקלטים כדי ללמוד כיצד הידע שמביא כל צד יכול לתרום להוראה.

 

 

פרויקט מ' בשלישית (מורים, מתמטיקאים, מתמטיקה) מבקש לבחון כיצד חוויות למידה של מורים בקורסי מתמטיקה אקדמיים עשויים לבוא לידי ביטוי בהוראה בבתי הספר ולתרום לה. בפרויקט, מורים מנוסים ומתמטיקאים נפגשים, צופים יחד בשיעורים מוקלטים, ודנים בסוגיות פדגוגיות אותנטיות מנקודות מבט שונות. דיונים אלו מהווים בסיס למאגר הולך וגדל של דוגמאות של קשרים בין למידת מתמטיקה מתקדמת והוראת המתמטיקה בבית הספר, וכן דוגמאות של דרכים שונות בהם מתמטיקאים ומורים יכולים ללמוד אחד מהשני, ואחד עם השני. הפרויקט נכנס לשנתו השנייה וממומן על ידי הקרן הלאומית למדע (ISF).

לקריאה נוספת:

  • Pinto, A., & Cooper, J. (2016). In the Pursuit of Relevance – Mathematicians Designing Tasks for Elementary School Teachers. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 3(2), 311-337. DOI
  • Cooper, J., & Pinto, A. (2017). Mathematical and pedagogical perspectives on warranting: approximating the root of 18. For the Learning of Mathematics, 37(2), 8-13.
  • Cooper, J., & Pinto, A. (2018). Jourdain and Dienes effects revisited – playing tic tac toe or learning non-Euclidean geometry? In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.) Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 307-314). Umeå, Sweden.
  • Pinto, A., & Cooper, J. (submitted). The road not taken – A methodology for investigating affordances of infinitesimal calculus for teaching secondary mathematics.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק