צוות מוביל:
- מרים גור
- אסתר מרים גרונהט
- מיכאל גורודין
- ד"ר אלון פינטו
צוות פרויקט:
- יעל אדמובסקי
- אירית אליאור
- שלומית ברגמן
- מיכאל גורודין
- אסתר גרונהט
- ריבה מכלוף
- רחלי מן
- אירנה נוז'דין
- אוהד נוי פלדהיים
- נעה ניצן
- אורי פרזנצ'בסקי
- רז קופרמן
מזכירות ואדמיניסטרציה:
שני מוצאתקציר:
מורים מנוסים ומתמטיקאים צופים ומנתחים יחד שיעורים מוקלטים כדי ללמוד כיצד הידע שמביא כל צד יכול לתרום להוראה.
פרויקט מ' בשלישית (מורים, מתמטיקאים, מתמטיקה) מבקש לבחון כיצד חוויות למידה של מורים בקורסי מתמטיקה אקדמיים עשויים לבוא לידי ביטוי בהוראה בבתי הספר ולתרום לה. בפרויקט, מורים מנוסים ומתמטיקאים נפגשים, צופים יחד בשיעורים מוקלטים, ודנים בסוגיות פדגוגיות אותנטיות מנקודות מבט שונות. דיונים אלו מהווים בסיס למאגר הולך וגדל של דוגמאות של קשרים בין למידת מתמטיקה מתקדמת והוראת המתמטיקה בבית הספר, וכן דוגמאות של דרכים שונות בהם מתמטיקאים ומורים יכולים ללמוד אחד מהשני, ואחד עם השני. הפרויקט נכנס לשנתו השנייה וממומן על ידי הקרן הלאומית למדע (ISF).
לקריאה נוספת:
- Pinto, A., & Cooper, J. (2016). In the Pursuit of Relevance – Mathematicians Designing Tasks for Elementary School Teachers. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 3(2), 311-337. DOI
- Cooper, J., & Pinto, A. (2017). Mathematical and pedagogical perspectives on warranting: approximating the root of 18. For the Learning of Mathematics, 37(2), 8-13.
- Cooper, J., & Pinto, A. (2018). Jourdain and Dienes effects revisited – playing tic tac toe or learning non-Euclidean geometry? In E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter (Eds.) Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 307-314). Umeå, Sweden.
- Pinto, A., & Cooper, J. (submitted). The road not taken – A methodology for investigating affordances of infinitesimal calculus for teaching secondary mathematics.