• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים ועובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • צרו קשר
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי הלמידה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • צרו קשר
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרסומים
      • פרויקטים
      • תקצירי עבודות מחקר
      • חומרי למידה והוראה
      • משאבים נוספים
      • צרו קשר
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • אודות
      • חברי הועדה
      • מדיניות כללית
  • למועמדים
    • תכנית לתלמידי מחקר
    • תכנית רוטשילד ויצמן
    • תעודת הוראה
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מתמטיקה
  4. פרויקטים
  5. פיתוח מקצועי של רכזי מתמטיקה בחטיבת הביניים

פיתוח מקצועי של רכזי מתמטיקה בחטיבת הביניים

  • אודות
  • סגל
  • פרסומים
  • פרויקטים
  • תקצירי עבודות מחקר
  • חומרי למידה והוראה
  • משאבים נוספים
  • צרו קשר

צוות מוביל:

  • ד"ר ג'ייסון קופר מתאמם הפרויקט (2017-2020)
  • ד"ר מירלה כרמינה וידר תאמת הפרויקט (2020-2021)
  • פרופ' בוריס קויצ'ו

צוות פרויקט:

  • עליזה אברהמי שביט
  • ד"ר רונית בן בסט לוי
  • כלתום ח'ורי
  • דפנה טל קול
  • ד"ר רותי סגל
  • חיאת סרור
  • ד"ר רותי רייז

מזכירות ואדמיניסטרציה:

שני מוצא

תקציר:

קהילות מקצועיות לומדות של רכזי מתמטיקה בחטיבות ביניים, בהיקף עירוני, פעולות לשם פיתוח מקצועי של רכזי המקצוע, ומהוות מודל לעבודת צוות מתמטיקה בבתי הספר במתכונת של קהילה מקצועית לומדת בהנחיית רכז/ת המקצוע.

 

לרכזת מתמטיקה יש יכולת להשפיע על האופן שבו מתמטיקה נלמדת בכלל בית הספר, ועל כן להתפתחות המקצועית של רכזי מקצוע יש חשיבות מכרעת. המורים המשתתפים בתוכנית – רכזים בפועל וכן מורים מובילים אשר עשויים למלא תפקיד כזה בהמשך דרכם – מעשירים ידע המקצועי – הן מתמטי והן פדגוגי – ומפתחים כישורי מנהיגות, במטרה להביא לשינויים בני-קיימא באופן שבו מתמטיקה נלמדת בבתי הספר שלהם. הפיתוח המקצועי מתקיים במתכונת של קהילה מקצועית לומדת עירונית בהובלה משותפת של חוקר ממכון ויצמן ושל מורה מהקהילה המקומית. הקהילות חוקרות ומפתחות יחד פרקטיקות מקצועיות הקשורות בריכוז המקצוע. עבודת הקהילות מהווה מודל לתפקוד רצוי של צוותי מתמטיקה בבתי הספר – קהילות מקצועיות לומדות בהנחיה של רכז/ת המקצוע. הצלחת הפרויקט נמדדת באיסוף עדויות על חדשנות בהוראת מתמטיקה בקרב בתי הספר שמשתתפים בתוכנית.

הפרויקט ממומן על ידי קרן טראמפ ועל ידי משרד החינוך (2017-2021). מעל 120 רכזי מקצוע ומורים מובילים מחטיבות ביניים ברחבי הארץ השתתפו בפרויקט. אתר הפרויקט מציע משאבים תומכים לרכזי חט"ב – הן למסיימי התוכנית והן למחליפים העתידיים שלהם.

לקריאה נוספת:

  • Cooper, J., & Koichu, B. (2019). Reconciling tensions between lecturing and active learning in professional learning communities. In Graven, M., Venkat, H., Essien, A., & Vale, P. (Eds), Proceedings of the 43th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 169-178. Pretoria, South Arica: PME.
  • Cooper, J., & Koichu, B. (submitted for publication). In the pursuit of impact: Design and practice of three innovative professional development programs for mathematics teachers. In A. Hofstein, A. Arcavi, & A. Yarden (Eds.), Fifty Years of Curriculum Development, Implementation and Research in the Department of Science Teaching, the Weizmann Institute of Science, Israel. Dordrecht, NL: Sense-Brill.
לדף הבית של הפרויקט
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • ועדת האתיקה
  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק