• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  4. פרויקטים
  5. ויסות עצמי בלמידת מדע

ויסות עצמי בלמידת מדע

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • ד"ר יעל שוורץ – ראש מרכז המורים הארצי למורי מו"ט חט"ב ולמורי מוט"ל, ראש פרוייקט קהילות אזוריות.

צוות פרויקט:

  • פרופ' בת-שבע אלון
  • ד"ר זהבה שרץ
  • טלי שפירא (תלמידת מחקר לתואר שלישי)

מזכירות ואדמיניסטרציה:

עדי דגן דדוש

תקציר:

פיתוח סביבת למידה מתוקשבת המאפשרת ללומד בחירה בין מסלולי למידה שונים: דרך אוטונומית, מסלול עזרה הכולל רמזים ודרך מודרכת.

 

 

מטרת המחקר היתה לאפיין ולזהות שיקולים והתנהגויות למידה שונות לוויסות עצמי של הסטודנטים (SRL) ) המתגלים בסביבה דיגיטלית המציעה מסלולי למידה שונים.

במסגרת המחקר עוצבה סביבת למידה דיגיטלית הכוללת פעילויות להוראה והערכה של תכני מדעי החומר בחטיבת הביניים ומיומנויות למידה כגון ייצוגי ידע, קריאת טבלאות, ארגון מידע בטבלה וגרף, קריאת גרף רציף. סביבת הלמידה הדיגיטלית מציעה לתלמידים בחירה באחד מבין שלושה מסלולים אפשריים בכדי לפתור בעיות המוצגות בפניהם: (א) "דרך אוטונומית", (ב) "מסלול עזרה" הכולל רמזים ו- (ג) " דרך מודרכת" הכולל רמזים והדרכה.

במסגרת המחקר עקבנו אחר 270 תלמידים משלושה בתי ספר. התוצאות מצביעות על מגוון שיקולים של תלמידים בבחירת מסלולי למידה – שיקולים הנוגעים למוכנותם להתמודד עם אתגרים, פחד מכישלון, צורך בעוגנים ובביטחון. תוצאות נוספות מצביעות על מידת התרומה שיש לאסטרטגיות גישור שונות עבור לומדים שונים, ועל יכולת התלמידים ללמוד מסימולציות. ממצאים אלה תורמים להבנת המאפיינים הנחוצים לסביבות למידה דיגיטליות, על מנת לתמוך במגוון התלמידים ובפיתוח ויסות עצמי בלמידת מדע.

ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק