• דלג לאיזור תוכן עיקרי
  • דלג לתפריט
  • דלג לאיזור החיפוש באתר
נגישות
  • הגדלת גודל גופן
  • הקטנת גודל גופן
  • צבעים חדים
  • צבעוניות חד-גוונית
  • צבעוניות ניגודית
  • ברירת מחדל
הצהרהclose
enGo to english websiteעבעבור לאתר בעבריתשפה נוכחית
open search area

טופס חיפוש

המחלקה להוראת המדעים
מכון ויצמן למדע
המחלקה להוראת המדעים
  • בית
  • אודות
  • סגל
    • מדענים
    • מתמחים
    • בתר-דוקטורנטים
    • דוקטורנטים
    • מסטרנטים
    • יועצים
    • עובדי הוראה
    • צוות מינהלי
  • מחקר ופיתוח
    • רקע כללי
    • גישות חישוביות בניתוח למידה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
    • כימיה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי החיים
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי המחשב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מדעי כדור הארץ
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • מתמטיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • פיזיקה
      • אודות
      • סגל
      • פרויקטים
      • משאבי הוראה מתוקשבים
      • ספרי לימוד
    • ועדת האתיקה IRB-EDU
      • ועדת האתיקה
  • מחקרי סטודנטים
  • למועמדים
  • למורים
    • מרכזי מורים ארציים
    • קהילות מורים
    • חומרי למידה והוראה
  • שרותי מחקר בחינוך
  • צרו קשר

הינך נמצא כאן

  1. דף הבית
  2. מחקר ופיתוח
  3. מדע וטכנולוגיה בחט"ב
  4. פרויקטים
  5. עדויות מורים על הוראת מיומנויות למידה במדע לחטיבת הביניים- כבסיס להתפתחות מקצועית מתמשכת

עדויות מורים על הוראת מיומנויות למידה במדע לחטיבת הביניים- כבסיס להתפתחות מקצועית מתמשכת

  • רקע כללי
  • גישות חישוביות בניתוח למידה
  • חינוך מדעי אינטר-דיסציפלינרי
  • כימיה
  • מדעי החיים
  • מדעי המחשב
  • מדע וטכנולוגיה בחט"ב
    • אודות
    • סגל
    • פרויקטים
    • משאבי הוראה מתוקשבים
    • ספרי לימוד
  • מדעי כדור הארץ
  • מתמטיקה
  • פיזיקה
  • ועדת האתיקה IRB-EDU

צוות מוביל:

  • פרופ' בת-שבע אלון
  • ד"ר זהבה שרץ

צוות פרויקט:

  • ד"ר ליאורה ביאלר
  • ד"ר אורנית ספקטור-לוי
  • מירי אורן

מזכירות ואדמיניסטרציה:

עדי דגן דדוש

תקציר:

תוכנית דו-לאומית (מכון ויצמן ומכללת קינגס בבריטניה) לפיתוח מקצועי מתמשך (CPD) המתבסס על הבאת עדויות מורים מן הכיתה כדוגמאות להוראה מיטבית.

 

 

פרויקט זה הוא המשכה של תוכנית פיתוח מקצועי מתמשך (CPD- Continous (Professional Development . התוכנית נמשכה בשנים 2004-2007, כפרוייקט דו-לאומי, אשר נערך בשיתוף פעולה עם מכללת קינגס בבריטניה ונתמך על ידי קרן GATSBY הבריטית. במסגרת הפרוייקט פותחה תוכנית לפיתוח מקצועי מתמשך של מורים למדעים בנושא הקנייה מפורשת של מיומנויות למידה במדע. התוכנית התבססה על הבאת עדויות של מורים מן הכיתה כדוגמאות להוראה מיטבית. חקרנו את תהליך פיתוח המורים והתקדמותם, ופיתחנו שיטת אבחון ייחודית לאיפיון פרופיל מקצועי של מורים.

לקריאה נוספת:

  • Scherz Z., Eylon, B. and Bialer, L., "Professional Development in Learning Skills for Science (LSS): the use of Evidence-Based Framework", International Journal of Research in Science Education, 30(5), 643-668, 2008.
  • Scherz Z., Bialer, L., and Eylon, B., "Learning Skills for Science (LSS): the Synergy between Design and Evaluation Methodology in a Reflective CPD Programme". Research in Science and Technological Education, 26(1), 45-65, 2011.
ליצירת קשר

כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

  • הצהרת נגישות
  • תנאי שימוש
  • מפת האתר
  • חפשו אותנו בפייסבוק